Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad tycker ni om Trustpilot?

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 137 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #142514
    Cha1
    Deltagare

    @skinza.se 41434 wrote:

    Syftet med en testperiod är att man vill prova tjänsten. Han ringde upp mig i november och erbjöd Trustpilot. Då inleddes en testperiod på 15 dagar. Dock så testade jag aldrig tjänsten.
    Skulle inte ett företag som vill sälja erbjuda mig en ny testperiod då?
    Är det konstigt att jag inte vill signa upp mig på 12 månader för en tjänst som jag inte provat?

    Att de ska stå för min glömska; nej det ville jag inte. Jag ville att de skulle ge mig en ny testperiod så att jag på ärligt kunde utvärdera tjänsten.

    Tycker du att tonen han använde i texten var trevlig och säljande?
    Tycker du att det är trevlig att skriva “Mvh” i slutet av ett mail då man försöker sälja något?
    Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund.

    Håller med dig helt och hållet. Mycket oprofessionell bemötande.

    #142515
    Cha1
    Deltagare

    @skinza.se 41436 wrote:

    Precis! Nu hade han tonen “Det är ditt eget fel och vi tänker inte hjälpa dig”.
    Skulle inte chansen att jag i slutändan blivit kund varit större om han gett mig en testperiod så att jag på riktigt kunnat prova deras tjänst?

    Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
    Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.

    Antar att du inte kommer välja dem?

    #142516
    Parvelito
    Deltagare

    @skinza.se 41434 wrote:

    Tycker du att tonen han använde i texten var trevlig och säljande?
    Tycker du att det är trevlig att skriva “Mvh” i slutet av ett mail då man försöker sälja något?
    Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund och vilken service man ska ge.

    Ja, ja och ja.

    #142517
    Anton A
    Deltagare

    @Cha1 41437 wrote:

    Håller med dig helt och hållet. Mycket oprofessionell bemötande.

    Att han sedan är ekonomichef över Norden gör ju inte saker.
    Han ska vara en förebild för de säljare som jobbar hos Trustpilot.

    #142518
    Parvelito
    Deltagare

    @Cha1 41438 wrote:

    Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
    Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.

    Antar att du inte kommer välja dem?

    Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot? :D

    #142519
    Parvelito
    Deltagare

    @skinza.se 41440 wrote:

    Att han sedan är ekonomichef över Norden gör ju inte saker.
    Han ska vara en förebild för de säljare som jobbar hos Trustpilot.

    Account manager betyder inte ekonomichef utan att man är en säljare med ansvar för kundkonton.

    #142520
    Anton A
    Deltagare

    @Cha1 41438 wrote:

    Vad kostar det honom att erbjuda 15 dagars test. Inte ett dugg.
    Vad kostar det honom att bemöta kunder så? Troligtvis en kund.

    Antar att du inte kommer välja dem?

    Precis!
    Nepp, därför kommer vi att avstå!
    Hade han däremot svarat så här, så hade jag definitivt övervägt att skaffa Trustpilot.
    “Hej Anton!

    Självklart kan vi bjuda dig på ett nytt 15 dagars test så att du kan testa vår tjänst. Hör bara av dig till mig om du har några frågor eller funderingar!

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Med Vänlig Hälsning,
    Martin”

    #142521
    Anton A
    Deltagare

    @Parvelito 41441 wrote:

    Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot? :D

    Inte alls mycket tid! Allt är inte pengar här i världen…

    #142522
    Cha1
    Deltagare

    @Parvelito 41441 wrote:

    Hur mycket tid har ni ödslat på att kräkas över en tjänst ni inte betalar för istället för att försöka tjäna lite pengar så ni har råd med Trustpilot? :D

    Jag tror inte Skinza har problem att betala för tjänsten. Men det är inte det han kräver. Han påpekade säljarens bemötande? Hade han haft ett bättre bemötande och varit lite mer övertydlig hade Skinza kanske betalt för att testa tjänsten.

    #142523
    Richie72
    Deltagare

    @skinza.se 41434 wrote:

    Tydligen så har vi olika syn på hur man som företag ska bete sig mot kund och vilken service man ska ge.

    En kund – leverantörsrelation innebär både ett givande och tagande. Personen i fråga har satsat på dig, lagt upp ett konto, gett dig en gratis prövoperiod, varit beredd att hjälpa dig.

    Du har helt nonchalerat detta.

    Nu beter du dig som om du skulle handla för en miljon och är världens största kund. Såklart han inte har tid att hjälpa dig när du har den attityden. Han har större kunder som är mer seriösa att ta hand om.

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 137 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.