Startsida Forum Övrigt Om Ehandel.se Var med och pĂ„verka ehandel.se 2013!

Visar 10 inlÀgg - 11 till 20 (av 31 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
    Dan
    Deltagare

sjÀlvklart ska vi fixa det! :)

@Joel 58267 wrote:

Just det! Det absolut viktigaste pÄ koda-agendan för 2013 tycker jag borde vara att skapa varje nyhetsartikel som en trÄd i forumet, sÄ att man kan följa diskussionen pÄ ett smidigt sÀtt. Jag tror det skulle innebÀra fler kommentarer till nyheterna ocksÄ.

Se Sweclockers.com för exempel.

Anders
    Deltagare

@Andreas 58268 wrote:

Men försök leta lite i kulisserna, plocka fram personer som annars inte syns i media.

Synes det er en god point. Alt godt om Fredrik og Arne, men rigtig at man kunne grave lidt mere for at fÄ flere folk frem som vi ikke kender til, men som er vigtige. Men det er klart mere arbejde :-)

Dan
    Deltagare

Jag kan inte svara pÄ det redaktionella dÄ jag inte gör det, men jag gillar iden. Dock tror jag det Àr bolagen ifrÄga som styr kontakt mot deras press- och talespersoner. Det Àr dock vad jag tror. Men att fÄ kika in pÄ klarna risk eller djupare in i logistikprocesser vore vÀldigt intressant!

Sleavely
    Deltagare

Jag skulle vilja se tvÄ uppdateringar av siten:

Starkare integrering mot forumet
    I dagslÀget skapas det (automatiskt?) en diskussionstrÄd i forumet för artiklar, men kommentarerna pÄ artikelsidan Àr separerade frÄn dessa. Om man istÀllet visade varje post som en kommentar tror jag att det blir enklare för alla att se diskussionerna.

BehÄll formatering i RSS-flödet
    Prenumererar man pÄ artiklarna genom RSS fÄr man idag ingen fet text, radbrytningar, eller rubriker. (Bilden fÄr man dock :-))

Kocken
    Deltagare

LÄt nÄgon hos Polisen berÀtta hur/vad/varför de gör med bedrÀgerier mot butiker. Om de har nÄgot att komma med hur vi som butiksÀgare kan underlÀtta för dem.

Skulle vilja ha en Guide hur man smidigast importerar frÄn lÀnder utanför EU (USA i vÄrt fall). Det finns mÄnga trÄdar om det pÄ forumet, men ingen Àr heltÀckande.
    Vad gÀller tull/moms
    Speditörer?
    Vad betyder alla roliga förkortningar man stöter pÄ?

Test av kopplingar webbutik-affÀrssystem och hur effektivt man som butiksÀgare kan arbeta i de olika systemen. (Hur man nu mÀter det?)
    AvstÀmningar kortköp/fakturor/lagerhantering/kassakopplingar/moms/fakturering/Äterbetalningar till kund och fakturabetalning Àr nÄgra omrÄden som skulle vara intressanta.

Sedan mÄste ni muta den dÀr Bernt, sÄ han skriver sina spaningar oftare:)

danielandersson
    Deltagare

@Kocken 58285 wrote:

LÄt nÄgon hos Polisen berÀtta hur/vad/varför de gör med bedrÀgerier mot butiker. Om de har nÄgot att komma med hur vi som butiksÀgare kan underlÀtta för dem.

ehandel.se kanske kan fixa nÄgot fint system för att rapportera bedrÀgeri i ett och samma format? SÄ att Polisen inte kan klaga pÄ att nÄgot saknas.

Ja, i samarbete MED Polisen dÄ.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag tycker det skulle finnas en kategori för skatteverket, en för bolagsverket, en för polisen dĂ€r dessa kan svara pĂ„ frĂ„gor….. och sen en VIP avdelning för kronofogden som jag kommer hĂ„lla till pĂ„:rolleyes::p

Sista kan man ju skippa om man vill;)

Sen hÄller jag med den goda gammel dansk att mer intervjuder pÄ större butiker och överhuvudtaget butiker, stora som smÄ. Men jag personligen tycker det Àr skitroligt att lÀsa om 20 miljoner och uppÄt butiker, dÄ fÄr man sig en halv gris att tugga pÄ tills man sjÀlv Àr framme vid dessa siffrorna.

Sen hÄller jag Äterigen med den goda gammel dansken (mums nu blev man ju lite törstig:cool:) att man ska mÄnadens e-handlare, klockrent! Sen personligen skulle jag vilja se en kategori för Ärets konkurs, men det Àr kanske bara jag:D

Sen orkar jag inte skriva samma som Berra som sÄ vanligt ska skriva vÀrldens roman (800 sidor lÄng):eek:, men han har som vanligt mÄnga mycket bra punkter!

fotofyndet
    Deltagare

MÄnga av idéerna som redan kommit Àr klockrena, jag fastnade för fler reportage frÄn olika e-handlare, stora som smÄ, tester av nyhetsbrevstjÀnster mm och kvalitetsbevakning av vÄra tjÀnsteleverantörer.

-Ännu hĂ„rdare bevakning av e-handelsevent, för att fĂ„nga upp allt som hĂ€nder, sker, viskas och ryktas om.
    -Vi i SundsvallsnÀtverket försöker trÀffas ofta och eftersom jag skriver lite hÀr sÄ blev det en artikel om det. Vad hÀnder ute i resten av landet? I Stockholm finns det ett nÀtverk som trÀffas ibland, i Kalmar finns ett. Det finns sÀkert fler, ut och trÀffa dessa nÀtverk.
    -Emeet kanske ska ut i landet?
    -Hur designar man en sÀljande banner?
    -Radioprogrammet blev ett stort lyft 2012 som jag tycker att ni ska fortsĂ€tta utveckla och satsa pĂ„. Mitt tips blir att köra vidare pĂ„ formen frĂ„n senaste programmet dĂ€r Arne var med. Julle, Tonerprinsen och Berra, samt en till som byts ut i varje program. Lite som Mix Megapols ”vĂ€nner”. DĂ€r ska man dĂ„ försöka vĂ€lja ut personer som har vĂ€ldigt olika bakgrund, yrke, osv för att fĂ„ en sĂ„ nyanserad bild som möjligt av olika frĂ„gor.
    -GÄr det att samarbeta med Per och Rickards tv-program? TV Àr ett spÀnnande medium men det Àr dumt att skapa ett nytt program med samma idé.
    -Försöka bredda basen med mÀnniskor som uttalar sig. Det spelar ingen roll om det Àr röster om Emeet, visioner för 2013 eller vad det Àr sÄ Àr det ungefÀr samma mÀnniskor som blir tillfrÄgade, och förvisso har bra Äsikter men det blir ÀndÄ lite tjatigt.
    -Som ”branschorganisation” för oss e-handlare ligga pĂ„ Tullen och Skatteverket om all svartimport frĂ„n bl a Kina. FĂ„ dem att uttala sig varför vi tolererar detta Ă„r efter Ă„r. Detta tycker jag borde vara en huvudfrĂ„ga.

Det var vad jag kommer pÄ sÄhÀr pÄ stÄende fot. :)

connywesth
    Deltagare

Jag hÄller med flera hÀr i trÄden om att djuprepotage och videointervjuer med olika personer, frÀmst dÄ de som pratar strategier och berÀttar om verkliga framgÄngar som ehandlare.

Sen bör det finns en hel sektion med samlade tips om hur man bygger en framgÄngsrik verksamhet. Typ en FAQ eller liknande, dÀr man samlar ihop de bÀsta tipsen.

En viktig sak som jag brukar betona Àr att man sk askriva en affÀrsplan för sin verksamhet innan man drar pÄ sig nÄgra fasta kostnader.

En eller flera mallar för affÀrsplan för ehandlare vore inte helt fel. Det behöver inte vara heltÀckande men det viktiga Àr att fÄ de som Àr kompletta nyörjare pÄ rÀtt spÄr. NÀr man vÀl vet hur man ska göra sÄ har man sÀkert utvecklat sin strategi för att lyckas och kan bygga vidare mer pÄ egen hand. Men för nybörjare Àr det alltid bra med handfasta konkreta tips för att lyckas. GÀrna berÀttat av de som har lyckats att bygga upp en framgÄngsrik verksamhet.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Klockrent, verkligen en mycket bra idé!!!!

@connywesth 58369 wrote:

En viktig sak som jag brukar betona Àr att man sk askriva en affÀrsplan för sin verksamhet innan man drar pÄ sig nÄgra fasta kostnader.

En eller flera mallar för affÀrsplan för ehandlare vore inte helt fel. Det behöver inte vara heltÀckande men det viktiga Àr att fÄ de som Àr kompletta nyörjare pÄ rÀtt spÄr. NÀr man vÀl vet hur man ska göra sÄ har man sÀkert utvecklat sin strategi för att lyckas och kan bygga vidare mer pÄ egen hand. Men för nybörjare Àr det alltid bra med handfasta konkreta tips för att lyckas. GÀrna berÀttat av de som har lyckats att bygga upp en framgÄngsrik verksamhet.

Visar 10 inlÀgg - 11 till 20 (av 31 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.