Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Var med och påverka ehandel.se 2013!

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #157826
    cobbe
    Deltagare

    Uppdatering av “Jämför e-handelsplattformar”. Ser nu när jag letar att priserna inte stämmer och att bolag har försvunnit. Skulle vilja ha en annan struktur på det också. Lite som prisjakt så att man kryssa i att man vill betala månad osv och typ det ingår domän eller vad det nu kan vara.

    #157847
    Bjorn
    Deltagare

    Tycker mig sakna en Teknik-forumdel för kåd, script, servrar etc. Passar inte riktigt i några av de befintliga.

    #157851
    anton
    Deltagare

    Det som framförallt saknas, tycker jag, är lite högre redaktionell kvalitet. Lite mer journalistiskt tänk, större språklig kvalitet, mer grävande. Nyhetsdelen blir bättre för var dag som går, och Julius + alla ni andra som skriver är riktigt duktiga. Ni blir bättre för var dag som går, nyheterna blir fler och intressantare. För att ta det nästa steg och skapa samma trovärdighet som DI, Veckans Affärer och SVD Näringsliv krävs högre kvalitet. As simple as that.

    Vad ni gör bättre än alla andra är att blanda större- och mindre aktörer. Fortsätt med det! Ni kan även fundera på fler format för artiklar. Idag skriver ni inte om det inte blir en hel artikel, oftast. Notiser kan vara ett bra komplement till de större artiklarna, för att hinna få ut fler typ av ehandelsnyheter.

    Detta går även att översätta till forumet, med kvalitet. Det vore oerhört givande om många duktiga personer, som efterfrågas ovan, skriver guider och lite mer lärorika inlägg. Diskussioner är guld, men att dela med sig av kunskap är vad som gör ehandelsbranschen än större. Detta i kombination med fler aktiva, högprofilerade, ehandlare skulle öka kvaliten enormt. Vore väldigt kul om det var lite fler aktiva, just nu drar jag mig ofta för att skriva pga att det alltid är samma som svarar!

    Sedan finns ju massa tekniska förbättringar som borde fixas på ehandel.se, självfallet. Joels förslag med forumtrådar till nyheterna är suverän. Mest av allt saknar jag dock en uppfräschning av designen. Jag läser inte Aftonbladet.se av en anledning och ehandel.se är den enda sajt jag besöker som liknar det… En ny design för hela ehandel.se vore på sin plats. Skulle även behövas på nyhetsbrev och forum, inte bara nyhetsdelen. En förhållandevis enkel förbättring som skapar en helt annan typ av trovärdighet, kvalitet och känsla. Ibland är det synliga förändringar som skapar bättre forumkultur, också. Vem vill skriva kvalitetstrådar när de ser ut som skit när man publicerar dem?

    Overall tycker jag ni gör ett helt fantastiskt arbete, som det senaste året gjort ehandel till en bransch som håller ihop. All cred, eloge och tusentals applåder för det! Keep on rockin’!

    Men för att sammanfatta, målet för 2013 tycker jag ska vara högre kvalitet. Det är viktigast och bör genomsyra alla initiativ.

    #157864

    @anton 58435 wrote:

    Det som framförallt saknas, tycker jag, är lite högre redaktionell kvalitet. Lite mer journalistiskt tänk, större språklig kvalitet, mer grävande. Nyhetsdelen blir bättre för var dag som går, och Julius + alla ni andra som skriver är riktigt duktiga. Ni blir bättre för var dag som går, nyheterna blir fler och intressantare. För att ta det nästa steg och skapa samma trovärdighet som DI, Veckans Affärer och SVD Näringsliv krävs högre kvalitet. As simple as that.

    Vad ni gör bättre än alla andra är att blanda större- och mindre aktörer. Fortsätt med det! Ni kan även fundera på fler format för artiklar. Idag skriver ni inte om det inte blir en hel artikel, oftast. Notiser kan vara ett bra komplement till de större artiklarna, för att hinna få ut fler typ av ehandelsnyheter.

    Detta går även att översätta till forumet, med kvalitet. Det vore oerhört givande om många duktiga personer, som efterfrågas ovan, skriver guider och lite mer lärorika inlägg. Diskussioner är guld, men att dela med sig av kunskap är vad som gör ehandelsbranschen än större. Detta i kombination med fler aktiva, högprofilerade, ehandlare skulle öka kvaliten enormt. Vore väldigt kul om det var lite fler aktiva, just nu drar jag mig ofta för att skriva pga att det alltid är samma som svarar!

    Sedan finns ju massa tekniska förbättringar som borde fixas på ehandel.se, självfallet. Joels förslag med forumtrådar till nyheterna är suverän. Mest av allt saknar jag dock en uppfräschning av designen. Jag läser inte Aftonbladet.se av en anledning och ehandel.se är den enda sajt jag besöker som liknar det… En ny design för hela ehandel.se vore på sin plats. Skulle även behövas på nyhetsbrev och forum, inte bara nyhetsdelen. En förhållandevis enkel förbättring som skapar en helt annan typ av trovärdighet, kvalitet och känsla. Ibland är det synliga förändringar som skapar bättre forumkultur, också. Vem vill skriva kvalitetstrådar när de ser ut som skit när man publicerar dem?

    Overall tycker jag ni gör ett helt fantastiskt arbete, som det senaste året gjort ehandel till en bransch som håller ihop. All cred, eloge och tusentals applåder för det! Keep on rockin’!

    Men för att sammanfatta, målet för 2013 tycker jag ska vara högre kvalitet. Det är viktigast och bör genomsyra alla initiativ.

    Tack Anton. Jag slapp skriva ett inlägg i denna tråd.

    I min värld skulle jag kunna promota detta till framsidan som en artikel. Vad tror du om det! I supersnygg design förstås :)

    #157865
    friedrich
    Deltagare

    trevligt forum.
    visst hade det varit trevligt om artiklarna var mer än en återrapportering av sådant som publicerats på annat håll. Lite mer eget material vore trevligt, där finns det en del att jobba med.

    Lite ojämn kvalitet på inläggen från gästbloggarna.

    Fan vill inte gnälla, hatten av :)

    #157866
    Andreas
    Deltagare

    Jag vill inte hålla med Anton här när de gällerhans ömål om ny design. Designen som finns idag fungerar fint och den behöver nog ej piffas till dess mer.

    Du tar upp DN som exempel, vill du ha en banner som hela tiden täcker halva sidan eller vad är det du söker?

    Tror nog inte Dan har resurser eller läsarunderlag som kan ta upp denna sida till samma proportioner som de stora.

    Idag så är ehandel.se Sveriges bästa källa för ehandelsnyheter och de vill vi se mer av. Det är innehållet som är det viktiga, sålänge sidan är användarvänlig och innehåller intressant information/material stannar jag kvar.

    #157874
    Parvelito
    Deltagare

    Lite piffning av designen skadar inte, och kanske lite mer struktur på förstasidan. Man får gärna inspireras av DN.se, som i vart fall med en adblocker installerad ser rätt så överskådlig och tydlig ut. Men någon total redesign vet jag inte, det är en rätt hemtrevlig känsla här på ehandel.se.

    #157905
    danielandersson
    Deltagare

    Har vi inte, i diverse trådar, gång på gång kommit fram till att design faktiskt inte påverkar nämnvärt?

    Det kan vara trevligt, men.. vi är väl ändå mer intresserade av innehållet? Funktionalitet över design!

    #157947
    PalMik
    Deltagare

    – Vore nice om nya inlägg länken i forumet även visade trådar man själv deltagit i.

    – Mer bra trådar som följs upp i form av artiklar, eller blir bas till artikel

    – Alltid roligt att läsa om trender inom e-handel, utomlands och i Sverige

    – leverantör registret och prisjmf av kort känns tveksamt i nuvarande utförande då listpriserna inte säger nåt ändå

    Fantastisk utveckling av ehandel.se 2012, tror tillgången av info för ehandlare ökat enormt, väldigt ofta ehandel.se hamnar i mina sök iaf :-)

    #157948
    @nders
    Deltagare

    Kan hålla med en tidigare talare att en sektion för mer teknik/kod-relaterade ämnen vore trevligt :)

    Fler bloggare och intervjuer är alltid välkommet. Intressant att läsa om andra ehandlares vardag.

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 31 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.