Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Var med och påverka ehandel.se 2013!

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #157707
    Dan
    Deltagare

    självklart ska vi fixa det! :)

    @Joel 58267 wrote:

    Just det! Det absolut viktigaste på koda-agendan för 2013 tycker jag borde vara att skapa varje nyhetsartikel som en tråd i forumet, så att man kan följa diskussionen på ett smidigt sätt. Jag tror det skulle innebära fler kommentarer till nyheterna också.

    Se Sweclockers.com för exempel.

    #157708
    Anders
    Deltagare

    @Andreas 58268 wrote:

    Men försök leta lite i kulisserna, plocka fram personer som annars inte syns i media.

    Synes det er en god point. Alt godt om Fredrik og Arne, men rigtig at man kunne grave lidt mere for at få flere folk frem som vi ikke kender til, men som er vigtige. Men det er klart mere arbejde :-)

    #157710
    Dan
    Deltagare

    Jag kan inte svara på det redaktionella då jag inte gör det, men jag gillar iden. Dock tror jag det är bolagen ifråga som styr kontakt mot deras press- och talespersoner. Det är dock vad jag tror. Men att få kika in på klarna risk eller djupare in i logistikprocesser vore väldigt intressant!

    #157712
    Sleavely
    Deltagare

    Jag skulle vilja se två uppdateringar av siten:

    Starkare integrering mot forumet
    I dagsläget skapas det (automatiskt?) en diskussionstråd i forumet för artiklar, men kommentarerna på artikelsidan är separerade från dessa. Om man istället visade varje post som en kommentar tror jag att det blir enklare för alla att se diskussionerna.

    Behåll formatering i RSS-flödet
    Prenumererar man på artiklarna genom RSS får man idag ingen fet text, radbrytningar, eller rubriker. (Bilden får man dock :-))

    #157715
    Kocken
    Deltagare

    Låt någon hos Polisen berätta hur/vad/varför de gör med bedrägerier mot butiker. Om de har något att komma med hur vi som butiksägare kan underlätta för dem.

    Skulle vilja ha en Guide hur man smidigast importerar från länder utanför EU (USA i vårt fall). Det finns många trådar om det på forumet, men ingen är heltäckande.
    Vad gäller tull/moms
    Speditörer?
    Vad betyder alla roliga förkortningar man stöter på?

    Test av kopplingar webbutik-affärssystem och hur effektivt man som butiksägare kan arbeta i de olika systemen. (Hur man nu mäter det?)
    Avstämningar kortköp/fakturor/lagerhantering/kassakopplingar/moms/fakturering/återbetalningar till kund och fakturabetalning är några områden som skulle vara intressanta.

    Sedan måste ni muta den där Bernt, så han skriver sina spaningar oftare:)

    #157726
    danielandersson
    Deltagare

    @Kocken 58285 wrote:

    Låt någon hos Polisen berätta hur/vad/varför de gör med bedrägerier mot butiker. Om de har något att komma med hur vi som butiksägare kan underlätta för dem.

    ehandel.se kanske kan fixa något fint system för att rapportera bedrägeri i ett och samma format? Så att Polisen inte kan klaga på att något saknas.

    Ja, i samarbete MED Polisen då.

    #157729
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag tycker det skulle finnas en kategori för skatteverket, en för bolagsverket, en för polisen där dessa kan svara på frågor….. och sen en VIP avdelning för kronofogden som jag kommer hålla till på:rolleyes::p

    Sista kan man ju skippa om man vill;)

    Sen håller jag med den goda gammel dansk att mer intervjuder på större butiker och överhuvudtaget butiker, stora som små. Men jag personligen tycker det är skitroligt att läsa om 20 miljoner och uppåt butiker, då får man sig en halv gris att tugga på tills man själv är framme vid dessa siffrorna.

    Sen håller jag återigen med den goda gammel dansken (mums nu blev man ju lite törstig:cool:) att man ska månadens e-handlare, klockrent! Sen personligen skulle jag vilja se en kategori för årets konkurs, men det är kanske bara jag:D

    Sen orkar jag inte skriva samma som Berra som så vanligt ska skriva världens roman (800 sidor lång):eek:, men han har som vanligt många mycket bra punkter!

    #157745
    fotofyndet
    Deltagare

    Många av idéerna som redan kommit är klockrena, jag fastnade för fler reportage från olika e-handlare, stora som små, tester av nyhetsbrevstjänster mm och kvalitetsbevakning av våra tjänsteleverantörer.

    -Ännu hårdare bevakning av e-handelsevent, för att fånga upp allt som händer, sker, viskas och ryktas om.
    -Vi i Sundsvallsnätverket försöker träffas ofta och eftersom jag skriver lite här så blev det en artikel om det. Vad händer ute i resten av landet? I Stockholm finns det ett nätverk som träffas ibland, i Kalmar finns ett. Det finns säkert fler, ut och träffa dessa nätverk.
    -Emeet kanske ska ut i landet?
    -Hur designar man en säljande banner?
    -Radioprogrammet blev ett stort lyft 2012 som jag tycker att ni ska fortsätta utveckla och satsa på. Mitt tips blir att köra vidare på formen från senaste programmet där Arne var med. Julle, Tonerprinsen och Berra, samt en till som byts ut i varje program. Lite som Mix Megapols “vänner”. Där ska man då försöka välja ut personer som har väldigt olika bakgrund, yrke, osv för att få en så nyanserad bild som möjligt av olika frågor.
    -Går det att samarbeta med Per och Rickards tv-program? TV är ett spännande medium men det är dumt att skapa ett nytt program med samma idé.
    -Försöka bredda basen med människor som uttalar sig. Det spelar ingen roll om det är röster om Emeet, visioner för 2013 eller vad det är så är det ungefär samma människor som blir tillfrågade, och förvisso har bra åsikter men det blir ändå lite tjatigt.
    -Som “branschorganisation” för oss e-handlare ligga på Tullen och Skatteverket om all svartimport från bl a Kina. Få dem att uttala sig varför vi tolererar detta år efter år. Detta tycker jag borde vara en huvudfråga.

    Det var vad jag kommer på såhär på stående fot. :)

    #157793
    connywesth
    Deltagare

    Jag håller med flera här i tråden om att djuprepotage och videointervjuer med olika personer, främst då de som pratar strategier och berättar om verkliga framgångar som ehandlare.

    Sen bör det finns en hel sektion med samlade tips om hur man bygger en framgångsrik verksamhet. Typ en FAQ eller liknande, där man samlar ihop de bästa tipsen.

    En viktig sak som jag brukar betona är att man sk askriva en affärsplan för sin verksamhet innan man drar på sig några fasta kostnader.

    En eller flera mallar för affärsplan för ehandlare vore inte helt fel. Det behöver inte vara heltäckande men det viktiga är att få de som är kompletta nyörjare på rätt spår. När man väl vet hur man ska göra så har man säkert utvecklat sin strategi för att lyckas och kan bygga vidare mer på egen hand. Men för nybörjare är det alltid bra med handfasta konkreta tips för att lyckas. Gärna berättat av de som har lyckats att bygga upp en framgångsrik verksamhet.

    #157794
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Klockrent, verkligen en mycket bra idé!!!!

    @connywesth 58369 wrote:

    En viktig sak som jag brukar betona är att man sk askriva en affärsplan för sin verksamhet innan man drar på sig några fasta kostnader.

    En eller flera mallar för affärsplan för ehandlare vore inte helt fel. Det behöver inte vara heltäckande men det viktiga är att få de som är kompletta nyörjare på rätt spår. När man väl vet hur man ska göra så har man säkert utvecklat sin strategi för att lyckas och kan bygga vidare mer på egen hand. Men för nybörjare är det alltid bra med handfasta konkreta tips för att lyckas. Gärna berättat av de som har lyckats att bygga upp en framgångsrik verksamhet.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 31 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.