Startsida › Forum › Ăvrigt › Om Ehandel.se › Var med och pĂ„verka ehandel.se 2013!
- Detta Àmne har 30 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 12 Är, 9 mÄnader sedan av
Rikard.
-
FörfattareInlÀgg
-
2 januari, 2013 kl. 10:46 #157826
cobbe
DeltagareUppdatering av ”JĂ€mför e-handelsplattformar”. Ser nu nĂ€r jag letar att priserna inte stĂ€mmer och att bolag har försvunnit. Skulle vilja ha en annan struktur pĂ„ det ocksĂ„. Lite som prisjakt sĂ„ att man kryssa i att man vill betala mĂ„nad osv och typ det ingĂ„r domĂ€n eller vad det nu kan vara.
2 januari, 2013 kl. 18:19 #157847Bjorn
DeltagareTycker mig sakna en Teknik-forumdel för kÄd, script, servrar etc. Passar inte riktigt i nÄgra av de befintliga.
2 januari, 2013 kl. 21:44 #157851anton
DeltagareDet som framförallt saknas, tycker jag, Àr lite högre redaktionell kvalitet. Lite mer journalistiskt tÀnk, större sprÄklig kvalitet, mer grÀvande. Nyhetsdelen blir bÀttre för var dag som gÄr, och Julius + alla ni andra som skriver Àr riktigt duktiga. Ni blir bÀttre för var dag som gÄr, nyheterna blir fler och intressantare. För att ta det nÀsta steg och skapa samma trovÀrdighet som DI, Veckans AffÀrer och SVD NÀringsliv krÀvs högre kvalitet. As simple as that.
Vad ni gör bÀttre Àn alla andra Àr att blanda större- och mindre aktörer. FortsÀtt med det! Ni kan Àven fundera pÄ fler format för artiklar. Idag skriver ni inte om det inte blir en hel artikel, oftast. Notiser kan vara ett bra komplement till de större artiklarna, för att hinna fÄ ut fler typ av ehandelsnyheter.
Detta gÄr Àven att översÀtta till forumet, med kvalitet. Det vore oerhört givande om mÄnga duktiga personer, som efterfrÄgas ovan, skriver guider och lite mer lÀrorika inlÀgg. Diskussioner Àr guld, men att dela med sig av kunskap Àr vad som gör ehandelsbranschen Àn större. Detta i kombination med fler aktiva, högprofilerade, ehandlare skulle öka kvaliten enormt. Vore vÀldigt kul om det var lite fler aktiva, just nu drar jag mig ofta för att skriva pga att det alltid Àr samma som svarar!
Sedan finns ju massa tekniska förbĂ€ttringar som borde fixas pĂ„ ehandel.se, sjĂ€lvfallet. Joels förslag med forumtrĂ„dar till nyheterna Ă€r suverĂ€n. Mest av allt saknar jag dock en uppfrĂ€schning av designen. Jag lĂ€ser inte Aftonbladet.se av en anledning och ehandel.se Ă€r den enda sajt jag besöker som liknar det… En ny design för hela ehandel.se vore pĂ„ sin plats. Skulle Ă€ven behövas pĂ„ nyhetsbrev och forum, inte bara nyhetsdelen. En förhĂ„llandevis enkel förbĂ€ttring som skapar en helt annan typ av trovĂ€rdighet, kvalitet och kĂ€nsla. Ibland Ă€r det synliga förĂ€ndringar som skapar bĂ€ttre forumkultur, ocksĂ„. Vem vill skriva kvalitetstrĂ„dar nĂ€r de ser ut som skit nĂ€r man publicerar dem?
Overall tycker jag ni gör ett helt fantastiskt arbete, som det senaste Ă„ret gjort ehandel till en bransch som hĂ„ller ihop. All cred, eloge och tusentals applĂ„der för det! Keep on rockin’!
Men för att sammanfatta, mÄlet för 2013 tycker jag ska vara högre kvalitet. Det Àr viktigast och bör genomsyra alla initiativ.
3 januari, 2013 kl. 07:48 #157864Julius Gunnilstam
Deltagare@anton 58435 wrote:
Det som framförallt saknas, tycker jag, Àr lite högre redaktionell kvalitet. Lite mer journalistiskt tÀnk, större sprÄklig kvalitet, mer grÀvande. Nyhetsdelen blir bÀttre för var dag som gÄr, och Julius + alla ni andra som skriver Àr riktigt duktiga. Ni blir bÀttre för var dag som gÄr, nyheterna blir fler och intressantare. För att ta det nÀsta steg och skapa samma trovÀrdighet som DI, Veckans AffÀrer och SVD NÀringsliv krÀvs högre kvalitet. As simple as that.
Vad ni gör bÀttre Àn alla andra Àr att blanda större- och mindre aktörer. FortsÀtt med det! Ni kan Àven fundera pÄ fler format för artiklar. Idag skriver ni inte om det inte blir en hel artikel, oftast. Notiser kan vara ett bra komplement till de större artiklarna, för att hinna fÄ ut fler typ av ehandelsnyheter.
Detta gÄr Àven att översÀtta till forumet, med kvalitet. Det vore oerhört givande om mÄnga duktiga personer, som efterfrÄgas ovan, skriver guider och lite mer lÀrorika inlÀgg. Diskussioner Àr guld, men att dela med sig av kunskap Àr vad som gör ehandelsbranschen Àn större. Detta i kombination med fler aktiva, högprofilerade, ehandlare skulle öka kvaliten enormt. Vore vÀldigt kul om det var lite fler aktiva, just nu drar jag mig ofta för att skriva pga att det alltid Àr samma som svarar!
Sedan finns ju massa tekniska förbĂ€ttringar som borde fixas pĂ„ ehandel.se, sjĂ€lvfallet. Joels förslag med forumtrĂ„dar till nyheterna Ă€r suverĂ€n. Mest av allt saknar jag dock en uppfrĂ€schning av designen. Jag lĂ€ser inte Aftonbladet.se av en anledning och ehandel.se Ă€r den enda sajt jag besöker som liknar det… En ny design för hela ehandel.se vore pĂ„ sin plats. Skulle Ă€ven behövas pĂ„ nyhetsbrev och forum, inte bara nyhetsdelen. En förhĂ„llandevis enkel förbĂ€ttring som skapar en helt annan typ av trovĂ€rdighet, kvalitet och kĂ€nsla. Ibland Ă€r det synliga förĂ€ndringar som skapar bĂ€ttre forumkultur, ocksĂ„. Vem vill skriva kvalitetstrĂ„dar nĂ€r de ser ut som skit nĂ€r man publicerar dem?
Overall tycker jag ni gör ett helt fantastiskt arbete, som det senaste Ă„ret gjort ehandel till en bransch som hĂ„ller ihop. All cred, eloge och tusentals applĂ„der för det! Keep on rockin’!
Men för att sammanfatta, mÄlet för 2013 tycker jag ska vara högre kvalitet. Det Àr viktigast och bör genomsyra alla initiativ.
Tack Anton. Jag slapp skriva ett inlÀgg i denna trÄd.
I min vÀrld skulle jag kunna promota detta till framsidan som en artikel. Vad tror du om det! I supersnygg design förstÄs
3 januari, 2013 kl. 08:05 #157865friedrich
Deltagaretrevligt forum.
visst hade det varit trevligt om artiklarna var mer Àn en Äterrapportering av sÄdant som publicerats pÄ annat hÄll. Lite mer eget material vore trevligt, dÀr finns det en del att jobba med.Lite ojÀmn kvalitet pÄ inlÀggen frÄn gÀstbloggarna.
Fan vill inte gnÀlla, hatten av
3 januari, 2013 kl. 08:27 #157866Andreas
DeltagareJag vill inte hÄlla med Anton hÀr nÀr de gÀllerhans ömÄl om ny design. Designen som finns idag fungerar fint och den behöver nog ej piffas till dess mer.
Du tar upp DN som exempel, vill du ha en banner som hela tiden tÀcker halva sidan eller vad Àr det du söker?
Tror nog inte Dan har resurser eller lÀsarunderlag som kan ta upp denna sida till samma proportioner som de stora.
Idag sÄ Àr ehandel.se Sveriges bÀsta kÀlla för ehandelsnyheter och de vill vi se mer av. Det Àr innehÄllet som Àr det viktiga, sÄlÀnge sidan Àr anvÀndarvÀnlig och innehÄller intressant information/material stannar jag kvar.
3 januari, 2013 kl. 09:38 #157874Parvelito
DeltagareLite piffning av designen skadar inte, och kanske lite mer struktur pÄ förstasidan. Man fÄr gÀrna inspireras av DN.se, som i vart fall med en adblocker installerad ser rÀtt sÄ överskÄdlig och tydlig ut. Men nÄgon total redesign vet jag inte, det Àr en rÀtt hemtrevlig kÀnsla hÀr pÄ ehandel.se.
3 januari, 2013 kl. 13:28 #157905danielandersson
DeltagareHar vi inte, i diverse trÄdar, gÄng pÄ gÄng kommit fram till att design faktiskt inte pÄverkar nÀmnvÀrt?
Det kan vara trevligt, men.. vi Àr vÀl ÀndÄ mer intresserade av innehÄllet? Funktionalitet över design!
3 januari, 2013 kl. 21:54 #157947PalMik
Deltagare– Vore nice om nya inlĂ€gg lĂ€nken i forumet Ă€ven visade trĂ„dar man sjĂ€lv deltagit i.
– Mer bra trĂ„dar som följs upp i form av artiklar, eller blir bas till artikel
– Alltid roligt att lĂ€sa om trender inom e-handel, utomlands och i Sverige
– leverantör registret och prisjmf av kort kĂ€nns tveksamt i nuvarande utförande dĂ„ listpriserna inte sĂ€ger nĂ„t Ă€ndĂ„
Fantastisk utveckling av ehandel.se 2012, tror tillgÄngen av info för ehandlare ökat enormt, vÀldigt ofta ehandel.se hamnar i mina sök iaf
3 januari, 2013 kl. 22:42 #157948@nders
DeltagareKan hÄlla med en tidigare talare att en sektion för mer teknik/kod-relaterade Àmnen vore trevligt
Fler bloggare och intervjuer Àr alltid vÀlkommet. Intressant att lÀsa om andra ehandlares vardag.
-
FörfattareInlÀgg
- Du mÄste vara inloggad för att svara pÄ detta Àmne.