Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1,261 till 1,270 (av 1,287 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #111571
    fotofyndet
    Deltagare

    Magnus, jag har haft samma problem som du två gånger. Det går helt enkelt inte att lita på att Creditsafe ser till att du fyller på ditt konto utan du får logga in och hålla koll själv. Bedrövligt men sant. Det är synd att själva upplysningarna fungerar lite för bra för att man ska bli förbannad nog för att byta leverantör när såna här saker händer.

    #111170
    fotofyndet
    Deltagare

    Kolla med tex Creditsafe, vi köper automatiserade kreditupplysningar av dem och det skulle förvåna mig om de inte skulle kunna sälja bara personuppgifterna också om du vill det.

    #111148
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag ska dela med mig av min erfarenhet. Jag ringde till en större revisionsbyrå i stan när jag skulle bilda mitt AB, tog namnet som växeltelefonisten gav mig och på den vägen är det. Nu i efterhand så inser jag ju att man inte ska bortse från personkemin, så mitt tips till dig blir helt enkelt att inte bara gå på byråns renommé utan träffa personen som ska sköta just ditt företag.

    #111147
    fotofyndet
    Deltagare

    Det är inte ett alternativ att du, nu när det är första gången och allt, anlitar en lokal åkare och åker med ner och hämtar båtarna?

    Då får du ju möjlighet att se båtarna, betala på plats och dessutom en åktur i lastbil. :)

    #110989
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag håller med Emil, det var verkligen inget svammel. Tack för att du tog dig tid att sammanfatta det du var med på. :)

    #110842
    fotofyndet
    Deltagare

    @lunarmys 6181 wrote:

    Va? Finns det inte nån som heter Per TESTson?

    Ja, nu ska jag nog stämma dig för lurendrejerier ;)

    Jag tyckte själv att det var uppenbart, men eftersom Mikkk skrev sådär så tänkte jag att kanske inte alla såg det.

    Nåväl, jag är full gång med att göra om i mina adressfält nu iaf, så att adresserna ska bli rätt. :)

    #110836
    fotofyndet
    Deltagare

    @Mikkk 6142 wrote:

    Kommer dina paket fram så verkar det vara ett ej existerande problem. Sen skall man nog vara lite försiktig i sina omdömen av kunden. Dessa skall vara helt personliga och skall inte skrivas om på något forum.

    Visst förstod alla att namn och adress i exemplet var påhittade?

    #110818
    fotofyndet
    Deltagare

    Klart läsvärd tidning med mycket matnyttigt i artiklarna. Heder till e-butik.se som bjuder på den. :)

    #110817
    fotofyndet
    Deltagare

    @Dan 6143 wrote:

    Du bör validera mot pacsoft-onlines regler för indata redan i din kassa så slipper du datafelen.

    Jag är själv inte så bra på detta utan man kan få fel i exporten till unifauns orderkoppling men då korrigerar jag dessa manuellt. Jag har bara kanske 1-2% felaktiga adresser/telenr och liknande så för mig är det inget stort problem, men jag hade kommit ner till 0% genom att fixa bättre fälthantering och validering i kassan, vilket du absolut bör göra med 30% fel :)

    Tack för tipsen, ska titta lite på det där.

    #110256
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi tillåter köp av varor som inte finns i lager. Det går bra för det mesta, men emellanåt är det nån som får vänta länge som klagar. Men visst, det är mycket administration med restorder.

Visar 10 inlägg - 1,261 till 1,270 (av 1,287 totalt)