Forumsvar skapade

Visar 7 inlägg - 1,281 till 1,287 (av 1,287 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #108229
    fotofyndet
    Deltagare

    Vi kör osCommerce och där finns möjligheten att välja inbyggd. Vi försöker skicka nyhetsbrev så ofta vi har något vettigt att fylla dem med. Vi vill att kunden ska få något intressant att läsa i nyhetsbreven, inte bara ett erbjudande.

    #108202
    fotofyndet
    Deltagare

    Man tror ju knappt att det är sant det man läser… Eftersom jag redan för ett par år sedan blev av med mitt företagscenter kan jag gå i god för att det här är den största lögnen sedan Bill sa “I did not have a sexual relation with that woman” om frk Lewinski:

    “Postens företagskunders affärsrelaterade besök på Företagscenter har kraftigt minskat under de senaste åren. Många företag väljer idag att sköta sina affärer med Posten via internet och redan idag utför 250 000 företag sina postärenden hos ett postombud. Postens undersökningar visar att dessa företag är mycket nöjda med den service och tillgänglighet som postombuden erbjuder.”

    Som sagt så stängdes vårt företagscenter för något år sedan och vi som protesterade högljutt, bla i lokaltidningarna, blev lovade att samma tjänster och servicenivå skulle vara tillgängliga hos ombuden i företagscentrets upptagningsområde. I vårt fall en ICA-butik. Vi lämnade ibland in våra brev-pf och rek med en färdig lapp ur Pacsoft och betalningsalternativet “Frimärke eller kontant”. Det visade sig redan första gången, efter 30 min väntan, att ombuden inte hade möjlighet i sitt system att scanna och ta betalt för sådana försändelser. Så redan första besöket sprack löftet från Posten. Sedan dess har vi fått lägga om våra rutiner så att vi numera väntar tills vi har post på en följesedel för 300 kr exkl moms, vilket vi oftast har men inte varje dag. Vi har även hämtat våra försändelser från leverantörer i Hong Kong i butiken. Inte sällan har det varit 3st paket på 15-20 kg/st. Om man åker dit i fel tid så att alla kassor är öppna får man finna sig i att stå i kö med sin vagn med tre postpaket, bara för att ta sig UT UR BUTIKEN! Om man har tur så kan man smita ut genom en stängd kassa, om man nu vågar köra igenom grinden som visar att kassan är stängd.

    Jag kan dessutom berätta en hel hög historier om händelser där rena fel hos ombudet har lett till att vi har fått reklamera försändelser, söka försändelser medelst telefon, osv. För att inte tala om alla gånger vi har begärt det omöjliga, tex att dom ska skriva in ett post- eller företagspaket utan att ropa och fråga någon om hjälp.

    Så summa summarum är jag INTE nöjd med servicen jag som företagare får, varken av Posten eller mitt postombud. När det gäller importen har vi löst problemet genom att idag anlita UPS för all importfrakt. När det gäller utgående försändelser så hamnar tyvärr vissa kunder i kläm, då vi inte kan garantera att vi skickar alla order inkomna före en viss tid varje dag.

    Jag hamnar dessutom i ytterligare ett dilemma efter som jag är otroligt nöjd med samma ICA-butik i egenskap av matbutik. Hur mycket törs/kan man bråka om postservicen då??? Men det är väl ett problem av mer privat natur…

    #108167
    fotofyndet
    Deltagare

    Parvelito, jag hoppas två saker:

    * att du har något forum, en tidning till exempel, som sprider dina tankar till en större skara människor än ett gäng e-handlare av varierande storlek. De förtjänar verkligen en större beundrarskara.

    * att du tjänar något, pengar eller vad du nu vill, på dessa fantastiska alster

    Tack för underhållningen. :)

    #107555
    fotofyndet
    Deltagare

    Tack så mycket för dina spaningar Parvelito. De är verkligen uppskattade och vi ser fram mot att få höra dina sporadiska funderingar även framledes.

    #108012
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag tycker nog att huvudproblemet är att sådana där oseriösa certifieringar förstör för oss alla e-handlare. Folk som är negativa till e-handel får vatten på sin kvarn när “inte ens certifierade butiker går att lita på, inte ens företaget som certifierar…”

    #107999
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag tycker att det är bra att det finns någon som utan eget vinstintresse arbetar för Sveriges alla “konsumtenter”, vilka det nu må vara.

    Sedan en annan sak, certifikation? Brukar man inte säga certifiering?

    Nja, det där tror jag inte nåt vidare på.

    #107759
    fotofyndet
    Deltagare

    @MnM 2668 wrote:

    Är det någon här som har erfarenheter från Annonsfynd.se?
    det låter ju inte hel-fel på pappret, men är det något att ha?
    vore intressant att höra era erfarenheter.

    Kanske lite OT då vi inte har provat just annonsfynd.se men det kanske är intressant ändå. Vi har provat många annonssajter, många som är gratis och även en del där det kostar pengar att annonsera. Vår erfarenhet är att det bara är Blocket som genererar trafik och leads. Tyvärr får man väl säga eftersom det är pest och pina att ha med Blocket att göra. Kundtjänsten har samma syn på kunderna som en taliban har på sin fru, det är otroligt snålt med funktioner även om man har butik och sist men inte minst: det är dyrt. Men som sagt det ger trafik och leads och at the end of the day är det ju det vi är ute efter.

Visar 7 inlägg - 1,281 till 1,287 (av 1,287 totalt)