Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 2,531 till 2,540 (av 2,553 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105823
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tror inte heller på enbart paypal som lösning. Det känns lite för amerikanskt. Jag tror att vi svenskar trots allt vill ha en svensk kortlösning.
    certitrade har jag bara hört gott om. Sedan kanske man inte bara ska se kortinlösen som en kostnad heller. Natrulgitvis är det en kostnad men det är också ett sätt att ge bättre vilkor för sina kunder, en konkurensfördel helt enkelt.

    #105820
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det är lite fult att rekommendera sig sjlälv, men vi har byggt vår egen butik från grunden och numer säljer vi den, samt skräddarsyr den åt andra företag. Du kan kika på Kodmyran AB, e-handelspartner, e-handelslösning & nyhetsbrevslösning så kan du se exempel. Kontakta mig gärna om du har frågor.

    #105803
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tror kanske inte det blir en superhit från början, men det har potential för e-handlare, på sikt.

    Om man tar det för var det är, en ganska vanlig shoppingportal, och inte förväntar sig mirakelförsäljning, så tror jag att det är en bra grej för e-handlare som inte vill satsa på att lansera sig själva utomlands och bygga om sin sajt för det. På ett ganska enkelt sätt kan då e-handlarna marknadsföra sig mot andra länder till en relativt låg kostnad. Det är positivt för e-handeln som jag ser det.

    Sedan om fruugo lyckas få igen sina satsade pengar, och vad de gjort under dessa år de utvecklar sajten det spekulerar jag inte i. Jag försöker se det från den lilla e-handlarens perspektiv och utifrån det tror jag det är positivt.
    Vi pratade med dem i går på e-handelstrender efter att vi haft kontakt tidigare och troligen kommer swecat att gå med och prova i alla fall.

    #105788
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag har kontaktat dem för att få veta lite mer och ev prova.

    Men jag tycker att det beror väldigt mycket på vad de erbjuder och prisnivåerna om tjänsten är intressant eller inte.
    I dag finns ingen presentation alls på deras sida, vilket tyvärr drar ner trovärdigheten något, och även mitt intresse som e-handlare för att vara med. Jag vet inte om det är typiskt en storstadsföreteelse att försöka skapa hype kring sina lanseringar och produkter genom hemlighetsmakeri för att försöka få folk att tro att man är större och bättre än man egentligen är. Själv blir jag enbart trött på sådant. Kanske för att jag inte riktigt förstår det sättet att jobba.

    Tror också att det där med att “bara” skicka produkterna till kund, kan vara nog så jobbigt med gällande astronomiska frakter på vissa varor. Du ska nog ha en bra logistikpartner för att det verkligen ska bli en bra satsning för e-handlarna.

    #105728
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Japp, man får olika pris, det visas i kassan när man väljer.
    Jag har inte pushat för att det är olika leveranstid för min erfarenhet är att det är ungefär samma oavsett om du väljer posten eller schenker, utom om du bor i storstad, då är posten snabbare.

    De flesta väljer schenker eftersom de är billigast, jag har gjort så att de är förval för att det gynnar mig. Men en del väljer posten trots att det är oftast mer än dubbla fraktpriset. Jag lade till posten enbart som service och experiment, därav de dyra fraktpriserna där. jag räknar inte med att få direkt volym på de paketen och därför är det svårt att förhandla.

    Ett fåtal väljer också hemleverans, men det är oftast de som bor i lägenhet i storstad och köper stora varor typ klösträd och liknande.

    #105723
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    vi använde schenker enbart tills för en månad sedan när vi började låta kundern själva välja mellan posten och schenker. det gjorde vi enbart för valfrihetens skull inte för att det inte fungerade med schenker

    #105722
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag har skrivit mina själva från grunden utom kreditors standardtexter för deras betalvilkor, du får låna där om du vill.
    Det har väldigt många andra gjort utan att fråga har jag märkt:( så de som frågar från gärna låna.:D

    #105698
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vi har skickat med privpak i ett par år, och är relativt nöjda.

    Problem är att kunderna förväntar sig att det ska hämtas hos posten oavsett hur mycket man än informerar, och det leder till problem när avier inte kommer fram som de ska, eftersom de då försöker hämta ut det på posten och varorna inte finns där…

    Samma sak är det svårt att få dem att förstå att det är ingen ide att de använder postens kollisökning.

    Vi upplever också att SMS avisering fungerar bra när kunden kollar sin mobil, men de som inte kontrollerar är schenker usla på att faktiskt skicka ut brevavier till.

    Några felskick har det också varit under tiden, paket som hamnar på helt fel utlämningsställe.

    Så ja, Schenker är struligare än posten, men ett klart prisvärt alternativ.

    #105697
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag har lagt in i ordervillkoren att betalning ska ske efter senast 5 dagar. Har betalning inte inkommit då makulerar jag ordern och reservationen släpps då.
    Min erfarenhet är att de flesta som kommer att betala betalar inom 1-2 dagar efter ordern är lagd. I dag makuleras ordrarna automatiskt efter 5 dagar, men jag kan naturligtvis sätta makuleringsparametern i min butik på annat antal dagar om jag vill det.

    Jag förstår inte riktigt vad du menar med separata integrationer, men jag har gjort två moduler i min butik, en för fakturera mig och en för förskott. Dock är ca 98,8 % av koden exakt likadan, så du skulle nog kalla det att bara sätta en variabel.

    #105693
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag jobbar på farten:p

Visar 10 inlägg - 2,531 till 2,540 (av 2,553 totalt)