Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 57 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #124271
    Lennie
    Deltagare

    tveklöst.
    skicka ett mail till mig så bokar vi en träff!

    #123999
    Lennie
    Deltagare

    Kanske kanske dyker jag upp också. Har dock en del att stå i just då med nyöppnad fysisk (!) butik och ett nyligt avslutat Nolia.
    Anyway, jag återkommer.

    #119845
    Lennie
    Deltagare

    Om jag får lägga en röst skulle jag ta bort det där meddelandet OMG.
    Det måste finnas ett bättre sätt att hantera det än att ta hemsidans absoluta topp-placering för det ändamålet. Just den ytan kan ju användas till så mycket trevligare saker.

    Edit: korkad är man, det var ju inte startsidan. Sorry.

    #119821
    Lennie
    Deltagare

    svar nej (i sverige). upphovsrätten skiljer sig åt i olika länder.

    Edit: Kanske läge att förtydliga. Upphovsrätten skiljer sig åt beroende på ursprungslandet, inte vilket land man är i :)

    #119819
    Lennie
    Deltagare

    @Richie72 16207 wrote:

    Uppföljningsfrågan blir då såklart, har ni telefonkö eller får kunderna snällt ringa tillbaka om det tutar upptaget.

    PS Kikade in på er sida och jag tycker den var GRYMT snygg! Nu har jag kikat runt på fototapeter i snart tio minuter stryk det, 20 minuter. Sjysst showroom. I’m impressed på riktigt.

    Tack! Vad glad jag blir!

    Vi har 1 officiellt telefonnummer in. Detta kopplas via växel till två separata linor. Skulle man ringa något av dessa direktnummer och den är upptagen skickas samtalet vidare till den andra linjen. Är båda upptagna vet jag inte vad som händer faktiskt men jag tror man hamnar hos grannfirman pinsamt nog :) (dock sällan båda är upptagna)
    För utgående samtal ringer jag själv mest från mobilen så störs inte de fasta linorna.
    Vi kommer snart att lägga till en lina till så alla tre har varsin personlig telefon. Då blir det troligen också en växel kunden möts först av för att välja vem man vill prata med.

    #119767
    Lennie
    Deltagare

    @Richie72 16167 wrote:

    Det skulle vara intressant att veta vad butiker med lite omsättning har för telefontrafik.

    Konstant någon i telefon här.

    #119661
    Lennie
    Deltagare

    Det kostar något sånt ja, plus porto.
    Men ta ut avgiften från kunden, det gör i princip alla andra. Sen måste du väga som fördel att du kommer förlora väldigt mycket mindre pengar också på att Svea hanterar det åt dig. Annars kan du i princip räkna med kreditförluster.

    Jag gjorde ett enkelt excel ark när jag jämförde samtliga tjänster. Då tog jag in 3 års historik från den tid när jag skötte allt själv. Resultatet var chockerande.

    Jag hade kreditförluster på cirka 12000:- per år, en väldig massa tid för bokföring. Cirka 30 minuters avstämning av inbetalningar varje dag. En bokföring som hade en väldig massa verifikat. osv osv.

    När jag jämförde med Klarna skulle Klarnas arvoden ligga kring 80 000:- årligen för mig. Det finns inte en rimlig chans att dra in detta på fakturaavgifter. Svea kostar mig cirka 10 000:- per år med administration. Jag har inga kreditförluster värda att nämna, jag sparar 30 minuter arbete per dag och jag spar troligen in cirka 6000:- per år hos redovisningsbyrån som får ett väldigt mycket enklare underlag att bokföra.
    Finns ingen anledning att sköta detta själv om man inte tycker det är jättekul.
    Ring Svea och bekanta dig med dem, kanske kan det vara något för dig också.

    Edit: Kanske ska tillägga att jag skriver cirka 1000 fakturor per år med en omsättning på 3MSEK. Fakturorna utgör ungefär halva omsättningen.

    Edit igen: har ändrat siffrorna lite då jag snurrade till det för mig :)

    #119642
    Lennie
    Deltagare

    @Parvelito 16049 wrote:

    Sedan har jag hört skvallras om att det kan tänkas dyka upp ytterligare ett alternativ inom kort som ger dig oöverträffad valfrihet att till självkostnadspris kunna leja ut valfria delar av din fakturahantering. Håll ögonen öppna.

    Ojojoj. nu blev jag toknyfiken. Det här skulle vara ytterst intressant att får ett PM om ;)

    #119636
    Lennie
    Deltagare

    @Plastskivor 16004 wrote:

    De kunder jag har som är återkommande har ju valt att handla av mej för de tycker att jag har bra erbjudande, bra service och bra priser just som de är. Så varför ska man rabattera dom?

    En gång gjorde jag faktiskt tvärt om. En kund hade beställt i webshoppen och någon månad senare mailade han och ville ha en repeat på förra ordern. Då hade jag just sänkt den varan något så om han hade lagt beställningen i webshoppen hade han fått billigare. Men jag fakturerade gamla priset för det var ju det han skrev att han ville.

    Jag var jäkla snabb att dra iväg den leveransen och det kanske var mer värt för honom.

    Ledsen att säga det men sådär skulle jag aldrig ha samvete att göra. Har jag sänkt priset så har jag, basta.

    #119634
    Lennie
    Deltagare

    @GregerA 16059 wrote:

    Jag kan nog hålla med Lennie om att den största orsaken till kreditförluster är att man inte sköter bevakning och påminnelser ordentligt, utan det blir liggande för att man har för mycket annat att göra.

    …och det är ju inte den roligaste sysslan man kan göra heller så den blir lätt eftersatt.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 57 totalt)