Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #123146
    Maisstore.se
    Deltagare

    Trevligt att det löste sig Thomas!

    För ca 1 år sedan blev vi drabbade av ett liknande scenario, med skillnad att leverans skedde via Posten.

    Vi fick in en beställning på ca 17 000 kr via Kreditor som levererades till folkbokföringsadressen. Tyvärr hann vi inte reagera något i god tid och insåg förens efteråt att det verkade knakigt och galet.

    Vi fick göra en polisanmälan och en anmälan till Posten. Vi fick avslag från Posten där de meddelar att de inte kunde ersätta oss pga SMS-avisering. Jahapp säger vi och funderar på om SMS-avi har blivit vassare än legitimation.

    Men man får inte glömma, i detta fall är det inte Postens fel anser jag. Det är ju ombuden som tar hand om dessa, så det måste ju varit någon trött människa som omhändertog detta fall. Eller också så kände denna ombud personen som hämtade ut paketet.. vem vet (bara analyser).

    Vi backade 17 000 kr som vi var tvungna att återbetala.

    Precis som du skriver om Skåne, så är vår bransch värst i Malmö. Därför har vi för extra avsikt att kontrollera och granska beställningar från Malmö betydligt noggrannare än övriga delar av Sverige.

    Thats it, livets tuffa vägar ;-)

    Mvh

    #114701
    Maisstore.se
    Deltagare

    @Richie72 10483 wrote:

    Lever man med leverantören så antar jag att man slipper bli debiterad för lite konsulttimmar här och där och då är det ju lättare att ha en bra uppfattning. Men visst, er butik är riktigt sjysst, det är bara att gratulera.

    Jag vill inte bli fokus i detta inlägg, utan snarare ett hjälpmedel. Känns som om jag tar tråden helt. Men jag vill bara klargöra att vi fortfarande betalar vårt pris, visserligen har vi en viss fördel som alla andra kunder kanske inte har, men vi får inte saker och ting gratis.

    Vill ni ställa privata frågor eller få svar på vissa delar som berör vår e-butik, ta det gärna via PM.

    #114699
    Maisstore.se
    Deltagare

    @bloggus 10481 wrote:

    En av de bättre svenska prestashop-butikerna jag har sett. Surfat runt en del och beundrat den, måste jag säga.

    Dock antar jag att det skulle kosta en del få det anpassat så här om man inte “jag lever tillsammans med en av grundaren” :)

    Tack för dina kommentarer, kul att få höra!

    Jag vet riktigt inte hur du menar, naturligtvis har vi fått “betala” vårt pris. Och det är ju att låta Prestaworks, bli en del av Maisstore.

    OT:
    Min uppfattning, som jag har bildat mig under tiden. Är att alla kan få en lösning som man både trivs i och är nöjd över. Det behöver inte kosta skjortan, iallafall inte om man är smart.

    Jag önskar dig lycka till och hoppas verkligen att du kommer i kontakt med rätt leverantör och/eller butiksleverantör för din e-butik.

    Jag kan svara på frågor som gäller e-butik hos Prestaworks. :-) Kan jag inte svaret, så frågar jag en kunnig på en gång :-D.

    #114695
    Maisstore.se
    Deltagare

    Jag tycker personligen att du borde testa kontakta Prestaworks. Jag lever tillsammans med en av grundaren, min uppfattning om verksamheten och deras arbetssätt är väldigt god :-)

    Framförallt om man kollar på vår butik, Maisstore.se så är jag otroligt nöjd själv.

    Men lycka till!

    #113549
    Maisstore.se
    Deltagare

    Ändrad åsikt..

    #112992
    Maisstore.se
    Deltagare

    Bra skrivet och nice läsning Nicklas.

    Att erbjuda fraktfritt kan vara något som sprider ett rykte som i sin tur stärker ett varumärke. Om det sedan kostar mig 250k + moms eller 1 miljon + moms per år spelar absolut ingen roll. Det som spelar roll är att jag fortfarande ska kunna driva verksamheten framåt och plocka ut en lön för att överleva.

    Jag ser det som en investering i marknadsföring, syfte att stärka varumärket.

    Men sedan är det kanske som du säger, att vissa inte har så bra marginaler och behöver täcka upp dem via fraktkostnaderna. Om vi hade det problemet, så hade jag aldrig någonsin erbjudit fraktfritt :)

    Vi på Maisstore har fått ett otroligt lyckat resultat. Ett enormt tryck och massiv spridning. Vi har därför agerat snabbt, när vi ser statistik på vad fraktkostnader har kostat oss. Och om det då finns möjlighet att dra ner på den utgiften och fortfarande kunna erbjuda fraktfritt, så kommer vi att tjäna ännu mer.

    Det jag är ute efter, är helt enkelt hur jag skall kunna erbjuda fri frakt till rimligare kostnader till våra fraktleverantörer. Men jag ska göra ett försök i att kontakta DHL under morgondagen.

    #112989
    Maisstore.se
    Deltagare

    Mycket intressant det ni skriver!

    Innan jag skrev här, så hade jag faktiskt tänkt låta det gå och möjligen införa frakt i butiken. Men sen kom jag på mig själv, att det vill jag inte göra…. den fria frakten är det som är ett av våra konkurrensmedel för vår butik.

    Och nu är jag här.. i groparna om att byta leverantör för våra leveranser. Och det fina här, är ju att det är ju jag som bestämmer vem som skall leverera mina beställningar. Det vore annat om jag tog betalt för frakten, men på Maisstore är det alltid fraktfritt. Förstår ni hur jag resonerar?

    Men det vore helt klart ett alternativ att erbjuda t.ex. både Posten och Schenker/DHL. Och ta extra för just Posten.

    Jag är otroligt tacksam för era svar här, det har betytt mycket och jag kommer överväga hur vi ska gå vidare. En säljansvarig på Posten skulle kontaktat mig igår (lovade han), han har ännu inte hört av sig… mycket seriöst.

    Allt väl så länge.

    #112984
    Maisstore.se
    Deltagare

    Posta dina frågor här i forumet, det är därför den finns! :-)

    Du har större chans att få svar på dina frågor om du postar dem här, från flera olika användare med olika erfarenheter.

    Såvida det nu inte är hemligstämplat.

    #112983
    Maisstore.se
    Deltagare

    Förvånande att ni tycker samma sak, jag trodde majoriteten använde sig av Posten, faktiskt.

    Nu hoppas jag att Posten läser det här:

    Tre andra e-handlare på detta forum har fått oss att börja ringa till era konkurrenter, i mån om att få bättre priser. Vi tycker priserna hos er för höga, ni skrämmer oss (och säkerligen många andra).

    Bryr ni er om ni förlorar oss som kund? Antagligen inte, men frågan är vad som skulle ske om detta problem blev 100 gånger större nästa år och tre-dubbelt året därefter. Då är det inte längre vi e-handlare, som har ett problem – det är Posten.

    #112980
    Maisstore.se
    Deltagare

    Tack för era svar. Intressant att höra hur ni löser det.

    Vi använder posten för vi känner till deras kvalitéer och snabba leveranser. Men detta behöver ju inte betyda att DHL, Schenker eller UPS klarar av att leva upp till samma förväntningar.

    Frågan är hur de övriga konkurrenter sköter logistiken. Använder du t.ex. DHL för alla dina försändelser? Postpaket, Brev, Postförskott osv?

    Intressant att få höra, jag kommer definitivt kolla upp andra leverantörer som får ta hand om våra paket.

    Någon smart själ borde dra in Posten själva i denna smet (gärna till detta forum)… så de får se hur det snackas om dem på en publik site, med ett snabbt växande forum för fler e-butiksägare.

    Man vet aldrig, men de kanske börjar tänka om …. vore ju bara idiotiskt om man själv såg på hur man förlorar kunder till sina konkurrenter.

    Vad skulle ni rekommendera för en butik som kommer att skicka en hel del:

    Brev
    REK
    Postpaket (även för postförskott)
    Brevpostförskott

    Tack på förhand.
    Isabell Råberger

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 19 totalt)