Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2010 kl. 07:51 #108434
matthias
DeltagareTjena Macondax.
Kika in på http://www.tullverket.se – Tullverket [NS4 version] – där finns mycket matnyttigt. Allt från tullsatser till hur det fungerar vid import.
Lycka till.
//Matthias
priskaparna.se28 augusti, 2009 kl. 18:03 #106843matthias
DeltagareTackar så mycket!
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se24 augusti, 2009 kl. 06:31 #106809matthias
DeltagareVår erfarenhet är att de (Polisen) lägger ner mycket tid på kortbedrägerier. I vårt fall så verkade det iofs röra sig om en rätt stor härva som de är på väg att nysta upp…
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se23 augusti, 2009 kl. 18:18 #106804matthias
DeltagareNär vi öppnade hade vi en kund som gjorde ett köp på en ganska dyr mobiltelefon med ett krot som var stulet. Detta uppdagades inte förrän ett par dagar senare när han ville köpa ett större antal mobiltelefoner och betalde med olika kort och det krävdes minst 25 försök till kortköp innan han hade genomfört betalningen av alla mobiltelefoner (fler försök nekades från kortutgivaren)
Detta kändes väldigt konstigt och det gick inte mer än ett par timmar så hade Babs bedrägerirotel ringt och ville att vi skulle ta det lugnt med ordern vi hade fått. De tyckte att det verkade konstigt när vi hade ökat från i princip 0:- till sexsiffrigt på så kort tid så de ville undersöka saken. Efter några timmar till så ringde de och meddelade att vi inte skulle skicka några varor.
Vi uppmanades att göra en polisanmälan. Detta gjordes och när jag kom till polisen så kollade de upp honom och han var till och med skriven på den adressen som han hade beställt mobilerna till. Polisen ville ha så mycket information som vi bara kunde få fram och det fick de och de har nu span på personen i fråga.
Den mobil som han hade hunnit köpa blir inte vi skyldiga några pengar för eftersom betalväxeln hade godkänt köpet.
Detta upprepades med en annan kund en månad senare. Han bodde i samma stad och köpte samma sorts mobil…. Jag kontaktade då polisen och fick rådet att inte skicka någon mobil.
Det är konstigt att det, hittils, bara varit folk från Malmö som varit inblandad i detta…..
Ha en bra dag!
Matthias Modig
priskaparna.se7 juni, 2009 kl. 18:10 #106144matthias
DeltagareTjena.
Hos oss så drar kunderna direkt, jag gissar själv på att det är just de som inte vill/kan betala som blir nekade och då finns inte förutsättningarna för att använda ett annat betalsätt.
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se4 maj, 2009 kl. 07:33 #105852matthias
DeltagareFör oss så blir det inget större problem eftersom vi är två stycken som driver priskaparna.se men nu i sommar så blir det faktiskt så att vi båda kommer att vara bortrest under en vecka.
I vårt fall så kan vi lösa detta med mobilt bredband eftersom vi skickar ”allt” direkt från leverantörerna.
Om man däremot har ett eget lager och allt ska skickas därifrån så ser jag nog att enda sättet är att muta en kompis som kan ta hand om det hela under den tiden man inte kan ta hand om det hela själv.
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se29 april, 2009 kl. 08:31 #105824matthias
DeltagareDet är väl klart att man ska rekommendera sig själv.
Vi beaktar alla förslag. Ni har fått vår kravlista mailad till er.Fler förslag på någon som kan bygga shopen riktigt från grunden???
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se28 april, 2009 kl. 07:51 #105812matthias
DeltagareHej Kocken.
Det är mest funktionerna och dessa har vi rätt klart för oss. Det vi efterfrågar är någon som kan bygga den och gärna någon som ni har egen erfarenhet av.
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se28 april, 2009 kl. 00:05 #105810matthias
DeltagareTjena.
Ang fakturering frås oss på priskaparna.se så jämförde vi både Kreditor och Svea innan vi bestämde oss för Svea.
Svea blev bättre för oss för att det inte är några fasta kostnader, riktigt bra priser på fakturaköpen och delbetalningar och framförallt snabba utbetalningar där Svea tar risken och inte vi.
Eftersom vi är en så pass ny webshop så har det varit väldigt svårt att bara uppskatta vad våra snittköp kommer att vara eller antal köp per månad och då kändes det bäst med Svea.
Eftar att ha kört med Svea nu i ett par månader så måste jag verkligen berömma dem för deras helt underbara service. Kan vara svårt att nå dem på telefon ibland men det kompenserar de med att alltid ge snabb service.
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se27 april, 2009 kl. 23:59 #105809matthias
DeltagareTjena.
Vi kör med upplysning.se eller med ratsit.
Prismässigt så har jag för mig att upplysning är lite billigare och att varje kreditupplysning på upplysning.se sparas så att man kan gå tillbaka till dem och kika. På ratsit sparas de inte, vilket kan vara ett problem om man vill gå tillbaka och se varför vi nekar kunden om den frågar.
Nu kommer vi att börja pröva lessmore.se eftersom de har ett samarbete med oss Swedbank kunder om kreditupplysningar.
Mvh
Matthias Modig
priskaparna.se -
FörfattareInlägg