Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #123126
    polsen
    Deltagare

    Vi kör också varubrev sedan förra sommaren (ca. 70 brev/dag) och jag tycker också att det fungerar bra överlag.
    Jag har inte märkt någon större skillnad att det skulle blivit sämre senaste tiden.
    Överlag tycker jag att Postens personal verkar ha ganska dålig koll på tjänsten/produkten. Och visst ha vi haft lite problem, vid några tillfällen har vi har haft en hel vagn som glömt att registreras på terminalen på flera dagar men i ditt fall tror jag inte att det är utlämningstället (trots att de hittat en del av paketen) utan det verkar mer vara din terminal som strular. Detta tror jag eftersom vi inte upplevt samma problem som du.

    Posten är bra och säker partner när det gäller logistik men deras kundtjänst är under all kritik, oförstående för vilka problem det skapar för oss och inget intresse av att lösa problemen.

    #116481
    polsen
    Deltagare

    Jag är också beredd att hålla med om att AAA-märkningen väger tyngre än Trygg E-handel. Man tror nog att man ska välja märkning beroende på kundgrupp. Säljer du till en lite yngre publik tror jag att Trygg E-handel faktiskt är mer välkänt än AAA. Säljer du till en lite äldre publik eller till företag är nog AAA att föredra.

    Jag tror att de flesta som ser en AAA-logga tänker att företaget har god vinst och därmed tjänar mycket pengar. Detta är inte alltid positivt att “skryta” om till sina privatkunder.

    #115826
    polsen
    Deltagare

    Har använt dem i många år till en av mina sajter och de har lyckats väldigt bra!

    #111034
    polsen
    Deltagare

    Jag kan inte se hur många som avbrutit sitt köp så exakt, men idag har jag lite av toppnotering när det gäller försäljning och har redan 120 orders:). Men vi får helt klart mycket mer mail till kundtjänst med betalnings- och kortfrågor.
    Kan också se att faktura och postförskott (Usch!) ökat lite den sista tiden.

    #110621
    polsen
    Deltagare

    Som jag skrev i Mattieas inlägg har jag i denna vecka varit runt och yrat hos alla banker, startat konton, skrivit avtal etc… Vissa papper måste skrivas på lokalkontoren och de har ingen aning vad det är jag efterfrågar. Får beskriva metoden i detalj… så vi får se hur det går. Ska allafall vara igång med direktbetalning hos de 4 bjässarna (Swedbank, Nordea, SEB och SHB) om ett par veckor så då ska det bli intressant och se om någon väljer alternativet.

    Det kostar ungerfär 2000-4000 per bank/år och en transaktionsavgift på 3-4 kr. Men idag finns det lite förhandlingutrymme hos bankerna.

    En nackdel tycker jag att betalningarna kommer in på en massa olika konton (min skrivbord är för tillfället fullt med inloggningsdosor och bankpapper…:))

    En fördel är ju att pengarna kommer direkt in på kontot och att det är lätt att göra ett återköp om kunden ångrat sig.

    I slutändan kan man konstatera att metoden är väldigt lik kortbetalning för både kunden och mig.

    I min värld är kunden mer skyddad vid betalning med kreditkort, men visst, han måste ju uppge sitt superhemliga kortnummer.

    #110091
    polsen
    Deltagare

    3 lådor med varor som beställdes från USA i fredags (6 dagar sedan) kom in idag med DHL, trots senaste veckans flygproblem! High Five DHL!

    #108914
    polsen
    Deltagare

    Har nu haft kontakt med min säljare och detta är ju nästan lite komiskt…

    Jag läste på om varubrev och jag tycker de ha utvecklat produkten så den är intressant. Nu till problemet.

    Mitt lokala företagscenter (inte postombud) kan inte ta emot varubrev, det är endast 20 företagscenter i sverige som kan göra detta, detta är under utveckling får jag reda på. Får dock inget besked när mitt företagscenter kommer att kunna erbjuda detta (troligen aldrig då posten ska lägga ner alla företagscenter).

    Jag har stående hämtning av poståkeriet som hämtar mina vanliga paket och de kan ta med mina varubrev till terminalen, men bara som ekonomi-varubrev. Detta är intressant för då tar det 3 dagar innan kund får sitt varubrev. Dessutom vill de ha 1 kr per försändelse för detta…

    Till sist frågar jag hur jag ska göra för att kunna använda Varubrav A-klass. Jo… Då måste jag själv köra in breven till terminalen varje dag. Vilken innebär en bilresa på 8 mil. Inte så intressant.

    Jag blir så trött på posten!

    #108085
    polsen
    Deltagare

    @Parvelito 3074 wrote:

    Det är ju en hel dag kvar att skicka paket på, ni kan ju inte summera redan?!

    Man kämpar ända in i kaklet, sedan äter man julskinka på julafton, och på juldagsmorgonen när julottan börjar har man rullat ut mellandagskampanjerna.

    Jag skickar bara Postens Postpaket och då är sista garanterade sändningsdag den 18. Så jag kan allafall summera;)

    #107492
    polsen
    Deltagare

    Jag kunde inte säga det bättre själv Parvelito! Har pratat med väldigt många och frågat om de tittar efter någon logga/cert… Jag tror detta är något som vi e-handlare fastnat i och jag tror säkert att det kan finnas en liten framtid för alla certifierings-instanser. Men så länge det finns flera olika känns det som allt bara blir blajblaj…. Om det ska funka så måste nog en av dem läggar rejält med krut på en reklamkampanj så det verkligen blir en känd certifiering hos kunderrna, inte hos e-handlarna…

    #107268
    polsen
    Deltagare

    @Dan 2140 wrote:

    1. Bullshit
    2. Nog ganska normalt. Vill du ha det trevligare, får du betala det helt enkelt.
    3. Bullshit igen.

    Jag hade inte accepterat det avtalet utan sagt att de får ändra det annars är jag inte intresserad.

    Gott, då har vi samma inställning!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)