Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 541 till 550 (av 560 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #106211
    Rikard
    Deltagare

    Jag tycker självklart att du ska köpa så många skrivare och så mycket toner som det bara går..

    Men vi kör på laseretiketter i laserskrivaren. 3 st per A4 (DHL standard). Varje A4 kostar kanske 1 kr eller så. Fördelen är att du inte behöver investera pengar i en ny etikettskrivare men å andra sidan om din befintliga skrivare bara har ett pappersfacks så måste du ju byta papper i ett kör eller köpa en ny laserskrivare.

    Tycker också att Parvelito har en vettig synpunkt kring om etikettskrivaren går sönder. Hur löser man det då i 2-3 dagar innan man får fram en ny?

    #106195
    Rikard
    Deltagare

    Innebär detta inlägg Dan att du fastnade för Posten som logistikpartner?

    #106194
    Rikard
    Deltagare

    Jag kollade upp lessmore när vi förhandlade priser tidigare i vår och nackdelen med att använda lessmore är att man måste (i alla fall när vi tittade på det) boka via lessmores hemsida/system och får fakutra via lessmore. Det är lite bökigt faktiskt om man har stora volymer.

    #106163
    Rikard
    Deltagare

    Instämmer i det Parvelito. Om BG kostar 1,5 och kort kostar 6 kr så tar jag gladeligen emot kortbetalningar där kunden får mindra möjlighet att hoppa av köpet. Nu är det ju många aktörer som tar hutlösa priser för kort och inlösen men ändå viktigt att få köpet avklarat så slipper kunder fundera mer över om det är rätt eller fel att handla från just oss.

    #106155
    Rikard
    Deltagare

    Seke: Glöm inte att du i andra änden behöver ha både bankkonto och inlösenavtal med samtliga banker som du har tänkt erbjuda direktbetalning med. Det blir både krångligt och dyrt tyvärr.

    #106078
    Rikard
    Deltagare

    Ser snyggt ut Dan. Hur resonerade du kring antal produkter som visas på startsidan? Kläm in så många som möjligt eller är det enligt Dan-principen noga testat med A- och B- tester på mängder av besökare?

    #105877
    Rikard
    Deltagare

    Jag är benägen att hålla med Dan. Det är riktigt trögt i kundtjänst när man har paket som ska fångas upp från leverantörer eller när något har gått galet. Jag har själv flera gånger fått ringa runt till ICA-handlare och Statoil-mackar för att se om de har något paket till kunder som inte fått avier eller där paket har hamnat fel. Omöjligt att få posten att göra dessa sökningar trots att det väl är just posten som borde erbjuda sig.

    Frågan är dock om det inte är ännu värre på företagscenter men det är ju väldigt personberoende förstås men jag har inte blivit glad en enda gång av att besöka vårt företagscenter. De har dålig koll på vad som gäller och är tämligen dåligt serviceinriktade.

    Nu skickar vi med DHL spårbart. Visserligen blir det fel ibland och det är lite glest med ServicePoints när man kommer upp i norra Sverige men det är åtminstone ett piggt säljteam som svarar på fårgor, kommer med någon egen idé och är förhandlingsbara vad gäller priser och hämtningstider mm.

    Posten känns som en stor orörlig elefant bland övriga smidiga aktörer i paketdjungeln!

    #105876
    Rikard
    Deltagare

    Förstås finns det alltid orsaker bakom höjda och sänkta priser. Frågan är väl om höjningen mot kund svarar mot de ökade kostnader ni får.

    Kan vi som Payer-kunder räkna med sänka transaktionsavifter iom ändringar i inlösenavtalet? Till slut får man ju ändå räkna på totalkostnaden för tjänsten (att få pengar på kontot för en såld vara), vilken flera andra aktörer också tillhandahåller.

    #105731
    Rikard
    Deltagare

    Intressant. Jag håller precis på med olika fraktalternativ som kunden själv kan välja i kassan. Vi kommer köra med en fast fraktkostnad oavsett storlek på order. Fraktalternativet variera dock beroende på orderns innehåll. Sen kan kunden byta upp sig om den vill ha paketet utkört (som företagskunder) eller få paket med DHL istället för brev.

    Vilket alternativ som blir föreslaget beror på paketets vikt och pris. Beställer man en bläckpatron ingår brevleverans och man kan betala extra för att få patronen utkörd med exempelvis DHL Paket. Köper man flera bläckpatroner så är kanske DHL Paket det förvalda alterantivet och kostar då inget extra för kunden.

    Knäckbiten blir ju att göra valen enkla och förståeliga för kunderna när de kommer till kassan. Vi får se hur det faller ut när vi kör igång med nya fraktalternativen.

    #105700
    Rikard
    Deltagare

    Jo, det är precis det jag befara Kodmyran fast tvärtom. Att kunderna är invanda på att expeditionsavgift tillkommer eftersom alla konkurrenter använder sig av detta så att frakt blir något negativt.

    Dan: Man borde provköra det så men det är köpvillkor och fraktvillkor mm som också behöver ändras.

    Hur som så kommer jag byta över till en fast fraktkostnad så får vi se vad kunderna tycker. Blir det katastrof får vi väl byta tillbaka. Det är ju intressant med förändringar.

    Tack för era åsikter.

Visar 10 inlägg - 541 till 550 (av 560 totalt)