Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 11 till 16 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176041
    speedygee2002
    Deltagare

    Hej!
    har du fått rättsida på hur du ska gå vidare med val av plattform.
    Det verkar vara en ganska enkel framtagande om det är så att du har alla kunder färdiga och de ska logga in på ditt system.

    Har du för avsikt att bygga detta system själv eller överlåta det till annan?

    Många enklare plattformar kan man sitta o mecka med själva, men detta är ju även kopplat till andra faktorer ex. säkerhet, kunskaper inom datorer etc.

    Men kolla ex på Woocommerce, Magento, Prestashop som är relativa enkla shoppingsystem att arbeta med.

    #175965
    speedygee2002
    Deltagare

    Kan instämma med Dancar, kör på woocommerce platform med faktura och kort, överlägset smidigast. Ska du ha mycket trafik så se till att ha en server som har snabba databashanteringar.

    Lycka till med företaget

    #175924
    speedygee2002
    Deltagare

    Jag håller med daniel just det här med synligheten av alla kategorier. Jag hade kanske använt menyraden du har o lägga ut kategorierna där. Sen under (butiken) där finns sidobaren som du kommer åt under widgets: där hade jag ändrat ordningen på sorteringen.
    Ex lagt prissoreteringen högre upp samt att kolla om du kan lägga in kategorier på sidobaren och isåfall högst upp.
    =Sammanfattat hjälp kunden att sortera smidigare för att hitta bland produkterna.

    Utöver detta så skulle jag fundera på att ändra titels på alla sidor o anpassa dessa egter dem peodukter du har: ex på förstasidan står det (hem- wanderloo) det skulle du ex kunna ändra till (Wanderloo – din onlineshop av kinvar mm. M..m…)
    Det finns seo plugins som är bra för woocommerce/wordpress. Kolla lite på olika forum.

    Kunder gillar o se tydliga betalalternativ, lägga gärna ut dessa.

    lycka till med butiken

    #175905
    speedygee2002
    Deltagare

    hej!

    På Woothemes så finns det olika frakt plugins du kan använda.
    När det kommer till moms utanför Sverige blir det lite krångligare men jag skulle säga att mödan bör ligga på värdet av varorna du skickar samt hur du skickar dem.

    Vi skickar ex paket utanför EU i bubbelplastkuvert till ett värde av ca 500kr. Där skickar vi bara tulldeklarationer och gör egentligen inget mer.

    Jag tycker dock att du skall uppdatera villkoren för din hemsida där det framgår att paketen är momsade i Sverige men att du ej ansvarar för extra tull, moms till följd av utanför EU.

    Lycka till med Woocommerce i övrigt. Jag använder det och är mycket nöjd.

    #175904
    speedygee2002
    Deltagare

    Ja Blask. Det är jag som satt taggarna.

    Varningen är för ej fullföljda och ej levererade tjänster av Postnord
    Den kommer stå kvar för den är mycket riktigt en varning och en funderare för den som avser att använda postnords dåliga tjänster.

    Jag använder logistik idag både i Sverige samt från Tyskland (from 1 september) för att skicka paket.

    Idag har det gått 50 dagar på min reklamation. Jag ringde till kundtjänst idag för att få reda på att mitt ärende inte ens är påbörjat. Med ett förberedande genom att ha gått igenom “pissnords” avtalsvillkor för REK så kan de genom sina villkor endast ignorera mig i 60 dagar innan de kan ta tummen ut ur …

    Utöver detta så lyckade jag få tag i reklamation efter många om och men. Efter att ha fått svar från kundtjänst “det finns inget direktnummer till reklamation” så lyckades jag ordna numret direkt till dem.

    Min missnöjdhet är på den nivån att jag kommer aldrig acceptera ett företag som duckar från att ge mig svar, som (med instruktioner från högre nivå) ljuger om att det inte finns ett nummer till reklamation på Postnord.

    Jag har använt andra företagstjänster i Sverige: DHL, DB Schenker, för att nämna några och har även där haft paket som kommit på omvägar. Men där har jag aldrig behövt att jaga någon kontakt och mina paket har hittat fram till slut inom rimlig tid.

    Vi ligger i en expansiv läge i Sverige där Ehandeln hela tiden går framåt och ökar i volymer, man tycker att det företag som vi gödar mest inom ehandel (posten/postnord)i Sverige borde ta hand om deras kunder.

    Framöver så kommer jag ALDRIG att använda Postnord för att skicka paket till utlandet.
    Logistik och tracking är mycket viktigt, men postnord har bevisat för mig att om paketet hamnar i ett land som inte var landet ditt de skulle skicka den till så kan de inte göra ett piss, utan kommer göra allt för att ducka mig som kund.

    Jag uppdaterar tråden sen när jag får nytt svar av ickebefintliga kundtjänsten på Postnord.

    #175720
    speedygee2002
    Deltagare

    Kan uppdatera tråden:

    Jag har ännu inte fått en återkoppling på den reklamationen jag lämnat in av Posten/ PostNord. Jag kommer nu att söka dem på telefon då jag önskar att de ska betala tillbaka värdet av varorna de slarvat bort.

    Vidare vill jag få tillbaka pengarna för portot inklusive REK kostnaden.
    Detta tycker jag är självklar då de inte lyckat leverera mitt paket från A (Sverige) till B (Monaco).

    är det många här som drabbats så illa av Postnord. Har ni blivit lurade på pengar av PostNord och inte fått er berättigade ersättning? Tar gärna emot feedback om det är andra som drabbats av detta.

    Kommer uppdatera tråden nu när jag kommer i kontakt med reklamationsavdelningen (som inte har ett direktnummer och som inte går att nå via e-post :confused::confused:).

Visar 6 inlägg - 11 till 16 (av 16 totalt)