Annons

Uppgift: Lyko nästa e-handel att ge sig ut på börsen Per Sjödell är Lykos styrelseordförande

Uppgift: Lyko nästa e-handel att ge sig ut på börsen

2017-09-13 12:00

Har anlitat investmentbank för att lanseras på Stockholmsbörsen senare i höst.

I början av sommaren var det till slut dags för Boozts omtalade börsintroduktion, och draget verkar ha fått fler e-handlare att få upp ögonen för möjligheten. Nyligen kom information om att Bygghemma-koncernen var i full färd med att förbereda en notering, och nu ser det ut som att Lyko har en liknande plan.

Lansering under fjärde kvartalet

Enligt “två av varandra oberoende källor” som Breakit har haft kontakt med, har Lyko nämligen anlitat investmentbanken ABG för att notera bolaget under årets sista kvartal.

E-handlaren Lyko har under det senaste året hunnit med lägga om sin marknadsföringsstrategi, lansera en ny och supersnabb sajt och att utses till årets e-handel. Företaget har sedan köpet av Bellbox även storsatsat på omnikanal. Under 2016 omsatte koncernen Lyko Group AB knappt 660 miljoner kronor.

Annons
Annons

"Kommenterar aldrig rykten"

Lykos styrelseordförande Per Sjödell vill dock varken bekräfta eller dementera Breakits börsuppgifter.

- Som du mycket väl vet kommenterar vi aldrig rykten. Vi är fullt fokuserade på att leverera ett starkt 2017 för Lyko och förbereda tillträdet av vår nya VD, Joanna Hummel, i oktober, skriver han i ett mejl till Breakit.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.