Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1,271 till 1,280 (av 1,287 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #110196
    fotofyndet
    Deltagare

    Räkna in Fotofyndet på listan oxå. Rabatt på annonserna tycker jag absolut att vi borde ha rätt till. Någon form av rabattstege kanske kan vara ett alternativ. Jag har bråkat om fakturabetalning i flera år nu, men förutom någon beta-version som låg ute ett par dagar har jag inte sett till det heller.

    Jag har haft mycket bra kontakt med säljaren på Hi-Media, men jag tror inte riktigt heller att deras handlingsfrihet i det här är så jättestor.

    En av gångerna när Blockets kundtjänst höll på att ge mig en hjärtinfarkt så mailade jag till Blockets vd. Han svarade tämligen omgående och verkade mer “på tårna” och intresserad än någon annan i Blockets organisation som jag haft kontakt med. Om Andreas skickar mig ett PM kan du få hans adress och prova att gå den vägen oxå.

    När det gäller API och deras funktionalitet i allmänhet så lämnar ju den en hel del övrigt att önska.

    #109752
    fotofyndet
    Deltagare

    @Kodmyran 4890 wrote:

    Sundsvall rules :D.
    Jag bjuder på bad i badtunna och grillning i trädgården, men vi får vänta tills den tinat fram.

    Helt klart, räkna med oss :)

    #109531
    fotofyndet
    Deltagare

    Ja det är snårigt det här. Jag läser om det här med Finansiella garantier. Hur löser man det som småföretagare? Och vilka produkter omfattas av kravet på Finansiella garantier?

    Vi säljer batterier och dessa är det ingen tvekan om att vi ska ta hand om. Men när det gäller våra andra produkter är det mera tveksamt tycker jag. Är det någon av er som känner till om batterigrepp till kameror, trådutlösare och batteriladdare hör till någon av de 10 produktkategorierna i Förordningen (2005:209) om producentansvar för elektriska och elektroniska produkter, Bilaga 1?

    #109518
    fotofyndet
    Deltagare

    För oss är mars och april bra månader, bra med besökare och bra med order. :)

    #108967
    fotofyndet
    Deltagare

    @lunarmys 4063 wrote:

    Har du polisanmält det hela?

    Det låter tragiskt att varken Skatteverket eller Tradera gör nånting åt det hela :-/

    Nej mitt engagemang denna gång stannade vid mail till Skattemyndigheten och Tullen, men som sagt så har ingen gjort något åt det vad jag vet.

    Parvelito slår ju huvudet på spiken när han säger att Tradera tjänar ju stora pengar på det här, så de bryr sig inte. Och det är det jag tycker är bedrövligt dåligt. Vissa säljare bryter dessutom mot Traderas regler i sina villkor, men inte ens detta bryr man sig om då säljaren säljer mycket och således genererar massor av avgifter och provisioner.

    Tradera är över huvud taget otroligt flata och tafatta mot storsäljare. Jag kom i samspråk med en kund en gång som berättade om att han hade en kompis som sålde mycket på Tradera (flera tusen omdömen) och som själv sa rakt ut att han kunde bryta mot reglerna hur mycket han ville, för Tradera gör aldrig något åt storsäljare som beter sig olämpligt.

    #108950
    fotofyndet
    Deltagare

    Intressant fråga det här. Även vi är utsatta för den här typen av konkurrens. Vi ser tex en mängd säljare på Tradera som säljer fototillbehör till larvigt låga priser. Eftersom man är registrerad som privatperson så har man heller inte så långt gående skyldigheter mot konsumenten som vi har. Jag vet inte om det är rätt eller fel, men vi har skrivit i alla våra auktioner på Tradera “Tänk på att bara handla av seriösa företag…” och några exempel på varför vi är ett sådant.

    Eftersom den här typen av försäljning är rätt vanlig på Tradera så tänkte jag fortsätta att ha den sidan som exempel. Ett problem som är nästan större för oss är företag eller privatpersoner som skickar sina varor direkt från Kina, Hong Kong, Thailand eller USA. Allting i informationen tyder på att det är en svensk säljare som har kontakter i landet i fråga och som skickar varorna åt säljaren. Ofta står det i klartext i auktionen eller i säljarens information “vi skickar varan som gåva för att undvika tull”. Vilket ansvar tycker ni att sajtens ägare, i det här fallet Tradera, har? Om man helt öppet och uppenbart skaffar sig konkurrensfördelar genom att begå brott, borde inte Tradera ta sitt ansvar och stänga av sådana säljare? Jag har själv provat att anmäla både Tradera och en enskild säljare till Skattemyndigheten och Tullen, dock utan att ens få ett svar. Hon säljer fortfarande för fullt så jag tvivlar på att de ens tittade på saken.

    #108727
    fotofyndet
    Deltagare

    Jag tog ett liknande ärende som lärpengar också, men jag investerade lite mer. Jag tänkte att det kunde vara nyttigt att köra ett ärende genom vår inkassobyrå och vidare till fogden. Detta för att vi skulle se dels hur lång tid respektive handläggning tog, och även se alla kostnader för att på så sätt kunna göra rätt bedömningar i framtiden. Det var lärorikt men killen har såklart inte betalat.

    #108354
    fotofyndet
    Deltagare

    MyLiving helt klart för min del

    #108286
    fotofyndet
    Deltagare

    Ja tidningen var bra helt klart, det är inspirerande att läsa om de som lyckas och drömma sig bort…

    #108240
    fotofyndet
    Deltagare

    Bra sida, tack för tipset!

Visar 10 inlägg - 1,271 till 1,280 (av 1,287 totalt)