Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #183979
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Vad med att erbjuda matkasse för djur, varför inte. Om man skulle ha en matkasse som är likt andra matkassar fast denna skulle vara för djur istället. Låta folk prenumera på det ha en liten, mellan och stor matkasse (folk väljer alltid mellan) ha det fraktfritt och snabb leverans.
    Anledning att man handlar på nätet är för att det är bekvämmt, men det ska gå snabbt.
    Annan tankeställare är att veta vad dina kunder har (i lager). Om man tänker sig warehouse management system som håller koll på hur mycket av viss produkt man har så kan kan man komma fram till att man behöver beställa nya varor 2 – 3 dagar innan produkten tar slut (djurmaten). Bättre alternativ skulle vara att kunden få redan varor innan kunden har tryckt på knappen.
    Våga att testa olika saker.
    mvh
    David

    #183976
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej
    Jag har ett tips. Jag har en LinkedIn grupp:Logistics and freight tenders- Sweden, Denmark, Norway, Finland and Iceland. Det är en stängdgrupp med över 230 memlemmar innom transportbranschen och många av dom är innom sälj.Gör ett inlägg där med dina volymer osv och se om du kan inte jämföra olika leverantörer. Det behöver inte alltid vara en leverantör som sköter allt.Gruppen kan du se-
    https://www.linkedin.com/groups/475997

    Det går också att kontakta mig via david.leifsson@leman.com

    #183862
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej

    Det finns andra alternativ än Schenker. Kolla med Fraktkompaniet, Budbee eller andra mindre aktörer.
    Kom ihåg störst är inte samma som bäst.
    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com
    0706649103

    #183835
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej Alexander

    Detta är en klurig fråga, man tycker att alla batterier är klassade som farligt gods.
    Jag kan hjälpa dig med kontakt hos transportföretag som hanterar enbart med farligt gods.
    DGM
    Joakim Nielsen – 0709762850
    alt växeln – 0544001100
    email: joakim.nielsen@dgm.se

    De bör kunna hjälpa dig med dina frågor.

    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com
    0706649103

    #183768
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Har du provat titta på lagerkoll.com

    #183766
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    GSP – Global shipping programme: är bara för USA & UK – så det behövs inte för Sverige
    Wild Life NOC in India – är nog ett export certificat som din leverantör måste erhålla.

    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com

    #183568
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Hej

    Det som är dyrt för mindre sändningar är “start up” kostnaden. Det vill säga hamnavgifter och andra fasta avgifter, hemkörning, införtullning osv.
    Mitt råd är att köp FOB China (free on board) det betyder att din leverantör i Kina står för kostnader tills att din produkt är ombord i båten. Du tar sjöfrakten, avgifter samt hamnkostnadar i Sverige och annan Sverige kostnad.
    Som tidigare nämnt så be speditör att ge dig pris för frakten oavsett om det är för upphämtning hos leverantör eller om det är FOB.

    Vi på LEMAN använder oss av konsolideringspartner i Kina för att minska kostnader för våra kunder.
    Jag kan hjälpa dig med sjöfrakt priser.

    Skicka mig detaljer till: david.leifsson@leman.com

    mvh
    David

    #183567
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Vad är din splitt av dessa. Hur mycket packet och hur mycket väger dem? Hur mycket pallar eller stycke?
    Beroende på det går nog att se vilket bolag skulle kunna hjälpa dig.

    Du kan också mejla mig.
    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com

    #183602
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Det går tyvärr ej att få veta med visshet när paket är körda ut till kunder hos de flesta innom transportbranschen, tyvärr. Branschen är rätt gammaldags och saknar fokus på “last mile” frågan. Transpotbranschen är rätt bra att konsolidera gods från kunder och köra fulla laster, men när det kommer till leveransen så har inte hänt så mycket under sista åren eller årtionden.
    Om man skulle tänka sig optimalt scenario så skulle varje paket vara RFID taggat som man kunde följa i realtime var paketet skulle vara. Det skulle nog spara rätt mycket tid.

    mvh
    David Leifsson
    david.leifsson@leman.com

    #183741
    Lagrinsexperten
    Deltagare

    Använd schenker de är bra för paket, men välj service point (tror det heter det) då kommer du ner i pris.

    Jag har en bra kontakt där, hör av dig om du behöver hjälp david.leifsson@leman.com

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 25 totalt)