Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
6 mars, 2019 kl. 09:58 #186184
Lubic
DeltagareHittade följande: https://packagist.org/packages/tcbgroup/dhl-service-point-locator som säkert gör att jag iaf kan komma igång lite. Men om någon har någon annan lösning så är det fortfarande intressant.
3 mars, 2016 kl. 12:27 #181006Lubic
DeltagareHar samma scroll-problem med just firefox och ehandel.se (inte forumet). Har dock aldrig varit med om det på någon annan hemsida, vad jag kan minnas. Har för mig att det har varit så sedan lanseringen av nya designen för ehandel.se.
23 januari, 2016 kl. 16:31 #180560Lubic
DeltagareSkulle tror det största problemet är: ”Företagen fÃ¥r inte konkurrera med andra svenska företag.”. SvÃ¥rt att sälja en produkt/tjänst utan att konkurrera med nÃ¥gon annan. Vad skulle det vara för produkter/tjänster som innan annan vill/kan sälja?
28 mars, 2015 kl. 11:40 #177963Lubic
DeltagareTror inte CDON, Dusin etc. skickar till Sericepoint utan endast direkt till företagen? På detta sätt så måste bedragaren hämta upp paketet på respektive företag, vilket även om det görs, förmodligen inte görs i samma utsträckning? Det skickas inte heller någon SMS-avisering utan man måste vara på plats när paketet dyker upp och känna till företagets rutiner för hur och när de tar emot paket.
18 mars, 2015 kl. 08:51 #177833Lubic
DeltagareTror också det är dumt att lägga på en fakturaavgift på företagen. Risken är att du tappar en del kunder på det. För privatpersonerna skulle jag dock tro du kan göra det och styra över dem till kortbetalningar utan någon större risk för tapp.
Om du verkligen vill få företagen att betala med kort är det bättre att t.ex. erbjuda 2-5% rabatt på förskottsbetalningar (kort). Då skulle iaf jag som företagare överväga att betala i förskott istället för att välja faktura.
17 februari, 2015 kl. 08:52 #177497Lubic
DeltagarePersonligen tycker jag fri retur uppmuntrar till dÃ¥ligt köpbeteende och övriga kunder som har koll pÃ¥ vad de ska handla fÃ¥r vara med och betala för de kunder som ”chansar” och inte har tänkt igenom sina köp. Därför tycker jag det är bättre att de personer som inte har koll fÃ¥r stÃ¥ för sina returer själva.
Dock kan det självklart ändå vara bra för företag att erbjuda fri retur, men som Dan säger så bör man räkna på det. Även vi har funderat på om det kanske kan vara värt att erbjuda fri returfrakt med egna etiketter för att vara säker på en smidig returhantering. Nu är det en del kunder som själva postar sina returer så att vi måste hämta ut dem på diverse utlämningsställen. Detta tar tid för oss och kostar därför en del pengar. En mellanväg är att erbjuda kunden att betala en summa för returen men använda våra etiketter. Självklart måste man då lägga sig under vad det kostar kunden att själv posta returen. Men då blir det istället en hantering för att ta betalt för returen, etc.
9 februari, 2015 kl. 09:24 #161373Lubic
DeltagareHej,
Vi tar våra egna bilder, då det ekonomiskt inte skulle vara hållbart att använda en fotograf.
Vi har ca 20 000 produkter och vill gärna ha 2 bilder per produkt så totalt blir det ca 40 000 bilder. Det skulle då innebära en kostnad på ca 4 miljoner om vi via avtal hos er kan få ner priset till 100 kr per bild.
Ett annat problem, förutom just priset, är att vi får hem nyheter nästa varje vecka. Detta innebär att vi då måste skicka ett par/tre produkter per gång till er och sedan få hem dem igen för att kunna sälja dem till våra kunder. Detta gör att tiden för att få in nyheter blir ca 1 vecka längre, då produkterna måste skicka fram och tillbaks till er. Just nu tar det några minuter att få fram bilder och få upp produkterna efter att vi fått hem dem.
Tror er marknad är butiker som säljer många ex av ett fåtal produkter, då man kan lägga mer tid och pengar per produkt. Vi har en hel del produkter som vi bara säljer ett par/tre ex av varje år. Då måste kostnaden för att lägga upp produkterna på hemsidan vara minimal.
6 februari, 2015 kl. 07:37 #161338Lubic
Deltagareinsats, rapportera gärna vad du fÃ¥r fram för info, dÃ¥ vi fortfarande letar en lösning som gör att vi kan skapa upp kontantordern i vÃ¥rt webbsystem (görs idag) men fÃ¥ upp ordern i kassasystemet för att genomföra betalning över disk. Just nu sÃ¥ skapar vi ”ordern” i vÃ¥rt system och sen knappar vi in summan och tar betalt i ett kassasystem. Skulle vara skönt att slippa knappa summan dÃ¥ det tar tid samt finns en risk för fel.
28 januari, 2015 kl. 19:39 #161147Lubic
Deltagareinsats: Om du skulle trilla pÃ¥ en bra lösning fÃ¥r du gärna säga till. Vi skulle ocksÃ¥ vilja ha ett ”dumt/enkelt” kassasystem för fysisk försäljning i vÃ¥r butik men där vÃ¥rt webbsystem ska vara master/affärssystem. Har tyvärr hittills inte riktigt hittat nÃ¥got själv som passar.
27 januari, 2015 kl. 07:43 #161130Lubic
DeltagareOm butiken har eget lager sÃ¥ är risken (eller chansen) att ett eventuellt ”tapp” i tillväxten för januari kan bero pÃ¥ för lÃ¥ga lagersaldon nu efter jul. Men som andra redan sagt sÃ¥ är det ju nÃ¥gra dagar kvar nu i januari sÃ¥ totalt bör försäljningen hamna pÃ¥ ca 30-40% upp jämfört med 2014, vilket ligger ganska bra i linje med vad tillväxten minst borde vara om man ser till vad tillväxten var 2014. Sen finns det sÃ¥ klart en hel del faktorer som kan pÃ¥verka bÃ¥de upp och ner som vi inte vet med den information vi har fÃ¥tt i denna trÃ¥d.
-
FörfattareInlägg