Lundstrom

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #184543
    Lundstrom
    Deltagare

    @Jimmy Öström 91161 wrote:

    Vad är dina mått på paketet samt vikt?

    Gäller storlek 45x6x6cm & 55x8x8cm där de flesta har en vikt under 250g & en del tyngre under 500g. Då varorna har denna längd går det tyvärr inte byta förpackning utan i vårat fall blir det att byta fraktsätt antingen vi vill eller inte. Har dock inte hittat något fraktalternativ i samma prisklass som varubrev så ni som har möjlighet verkar göra helt rätt i att anpassa förpackningen till måtten för varubrev :)

    #184540
    Lundstrom
    Deltagare

    Ringde nyss postnord som bekräftade “From 2 maj blir maxmåtten för varubrev 34x24x7 centimeter”.

    Hennes förslag för mina paket var mypack som tydligen skulle kosta 120kr. Samma paket kostar med varubrev 23,45kr, men kommer efter 2 maj ligga utanför maxmåtten.

    Det billigaste alternativet vi idag har avtal med är dhl via “edge”. Finns det några prisvärda alternativ?

    #183271
    Lundstrom
    Deltagare

    Finns i menyn här på ehandel.se På http://analytics.ehandel.se/ hittar du det du söker gratis och vill du ha lite mer detaljerade siffror finns http://index.ehandel.se/landingpage/ som är en betaltjänst. :)

    #149182
    Lundstrom
    Deltagare

    Riktigt snygg sida & grym affärsidé! Är populärt med dessa “egen text” och “eget namn” produkter vad jag förstått. Märks att https://www.teddypost.se/ är en seriös satsning och att ni har lagt ner mycket tid.

    1. Framgår inte direkt vad frakten är på “icke-brodyr” produkter. Föreslår att ni bakar in frakten i dessa så att ni kan vara extra tydliga i ert erbjudande och skriva “Fri frakt på allt!” Ha dock gärna kvar markering med “Broderi ingår” på produkterna.

    2. På produktsidan och speciellt för broderiprodukterna är det ganska långt att scrolla ner till “lägg i varukorg”. Förstår att upplägget till viss del kräver detta men tror ändå det går att designmässigt tajta ihop utan att förlora värde. Dessutom kan ni istället ha någon av merförsäljningsprodukterna exempelvis godiset erbjudas som ett tillval i kassan istället?

    Lycka till!

    #182966
    Lundstrom
    Deltagare

    Det hade jag inte tänkt göra då vi upprättar årsredovisningen enligt de förenklade K2-reglerna. Kanske även du kan köra enligt k2? Står väldigt bra här under punkt 7.9: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eget-aktiebolag/content/bfnar2016-10.pdf

    Rätta mig gärna om jag har fel :)

    #182710
    Lundstrom
    Deltagare

    Vi använder oss av specter och är mycket nöjda med deras bokföringsfunktion! Vi har inte prestashop utan nordiskehandel med koppling via sharespine till specter. Finns även en koppling för prestashop via sharespine –> https://www.sharespine.com/prestashop-e-handel-integration/ .

    För att få ett riktigt bra automatiskt flöde rekommenderar jag att ni använder klarna checkout som betalningslösning då specter kan automatisera bokföringen av klarnaköp –> http://www.specter.se/klarna-koppling/ . Finns även en liknande koppling för DIBS.

    Vill även tillägga att specters support har varit jättebra, vilket är till stor hjälp och trygghet. Rekommenerar!

    #182259
    Lundstrom
    Deltagare

    Vi kör med nordisk ehandel.. Vill man testa vingarna här ska du titta in på denna länk https://www.evalent.se/startup.html där du får allt för 195kr/mån till en början för att testa konceptet. Vi kör med bas paketet idag. Saknar ni helt kunskap inom kod etc. så är det ju ganska skönt att ha deras support.

    Tycker annars https://tictail.com/l/sell verkar riktigt nice! Gratis är gott :) Tyvärr hade de inte koppling till affärssystem eller bokföringsprogram när vi drog igång. Nu håller sharespine på att lösa det!

    1-3 produkter? Vad ska ni sälja?

    :)

    #182477
    Lundstrom
    Deltagare

    Det svåra är ofta inte att hitta förbättringsmöjligheter, utan att prioritera förbättringsarbetet där det gör mest nytta. Kan inte annat än att hålla med bloggus här. Det ni primärt bör fokusera på är förtroende. Jag hade personligen inte vågat handla här p.g.a att jag inte vet vem jag köper ifrån så checka först av bloggus punkter.

    Ett av era kanske bästa försök att skapa förtroende är endast halvvägs till svenska lagstiftningen http://www.konsumentverket.se/Foretag/Konsumentratt/Angerratt/ när ni endast lämnar 7 dagar ångerrätt. Kunden har lagstadgat rätt till 14 dagars ångerrätt, vilket du ska informera om. Citerar länken ovan “Informerar du inte om ångerrätten har konsumenten 1 år på sig att ångra köpet” Vet att det finns vissa undantag från ångerrätten som exempelvis skulle kunna vara tillämpliga vid måttbeställningarna, men varför inte erbjuda kunden 14 dagar även här?

    Ett annat försök att skapa förtroende är att ni har ett telefonnummer man kan ringa till. Om ni nu ska erbjuda den servicen hade jag inte gömt telefonnumret längst ner på “om oss”, utan skyltat med det ordentligt. Som det ser ut idag skyltar ni bättre på sajten med er utländska adress som finns på andra sidan jorden.

    Lycka till Fredrik!

    #182314
    Lundstrom
    Deltagare

    Vi använde först http://eavtalet.com , och fick bra pris genom att vara med i http://www.ehandel.se/edge/

    Man får ett komplett köpavtal + en sammanfattning som kan användas till FAQ. Har vart tvungen att justera vissa delar och lägga till/ta bort andra då vi inte ansåg att det var helt 100% på alla bitar. Är nog dags att ta en titt snart igen för att fräscha upp lite. Fördelen med e-avtalet är att det gick otroligt snabbt att komma igång med ny ehandel med dessa färdiga avtal.

    Har även hört att färdiga standardavtal ingår hos vissa ehandelsleverantörer. Någon som har koll på vilka?

    #182202
    Lundstrom
    Deltagare

    Intressant. Har detta ändrats nyligen? Kollade mail från Google Adwords Support som svarade på varför våra google shopping annonser inte accepterades.

    De svarade följande “…du saknar dock alternativet för hemleverans i din kundvagn/checkout. Det är ett krav när man använder Google Shopping, därför slår den ifrån och nekar.”.

    Efter att vi, som enda åtgärd, lagt till hemleverans så kunde vår annonsering accepteras. Mailet är daterat 11 maj. Har dem då gjort fel eller har detta ändrats efter 11e maj 2016?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 22 totalt)