Forumsvar skapade

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #192911
    cube10025
    Deltagare

    Jag har försökt sälja med facebook, blocket annonser, till och med postreklam, inte en enda kund. Det ända som fungerar för mig har varit google ads, det kostar men nästan garanterad sälj, när folk söker exempel skärbräda hemgjord kommer eran annons upp och en lätt handel. För att börja, skapa google merchant center konto lägg in cvs fil från er webhandel, skapa sedan google ads och sätt upp smart annons, väldigt enkelt. Era bilder är jättefina och inget problem där. Det ända jag tänker flytta vår historia och bytt till om oss lägg till bredvid kontakt. ta bort sök rutan eller byt till bara förstoringsglas, något större kontakt, bredvid kontakt ha följande, betalsätt, frakt. Telefonnummer och/eller epostadress bör vara synligt på sidan. Detta är även ett krav från google merchants.

    #192910
    cube10025
    Deltagare

    Jag har inte varit med om detta, första utbetalning tog dock ca 1 månad. Skriv ett kravbrev till dem och kräv ränta, det är dina pengar.

    Klarna har väl monopol så är svårt att driva handel utan dom, jag har dock inte haft problem sedan första gången.

    #188852
    cube10025
    Deltagare

    Jag löste det genom att betala in belopp sedan ansluta till mitt privata kreditkort. Jag har ringt och ifrågasatt min bank handelsbanken, enligt banken är det på grund av att google inte följer EU lag om bankid för kortbetalning. Undrar då om det är hela Europa eller bara Sverige, för annars är det mycket intäkter google förlorar och bör fixat det skyndsamt, vi har underliga banker här i Sverige!!!

    #187756
    cube10025
    Deltagare

    “Klarna drar till sig krångelkunder”

    Har gjort 200 konvertering med klarna senaste månaderna aldrig haft några problem, inte en enda kund har ens använt öppet köp. Enda var att klarna tog flera månader att faktiskt betala ut första utbetalning fick ringa flera gånger men sen har det funkat. Klarna har fungerat bra för mig, annars vad är alternativet? Många kunder vill betala med faktura, knappast att jag tar den risken själv.

    #187686
    cube10025
    Deltagare

    Tillägg jag sålde med cdon ett tag, de är dyra, och om kunden är medlem fån du själv betala fraktkostnad. cdon var ett misstag för mig.

    #187685
    cube10025
    Deltagare

    Hej, använder google ads enbart för marknadsföring tycker jag får bäst resultat där. Det är även enkelt att sätta upp (När man kommit in i det) Du behöver google ads, google analytics samt merchant center.

    Jag anlitade en firma först, men det kostar på och det mesta kan man göra själv när det gäller ads. Jag har försökt använda facebook men fick inga konverteringar där, facebook är har orimliga krav enligt min uppfattning.

    Om du inte har en massiv marknadsföring budget tror jag på att börja sakta med liten budget, lätt att kasta bort pengar.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)