Search
Search
Close this search box.
ANNONS

Performance Analyst till D2C-brand

E-commerce Recruit logo
E-commerce Recruit

Dela artikeln:

Vår kund är ett branschledande D2C brand med närvaro i ett stort antal länder. I takt med att de fortsätter att expandera söker de nu en högt kvalificerad Performance Analyst till kontoret i Stockholm. Läs mer.

ANNONS

Om rollen

Som Performance Analyst kommer du att spela en avgörande roll i att genomföra produkt- och innehållsanalyser för att utvärdera effektiviteten och prestandan av erbjudanden över olika kanaler. Du kommer också att vara ansvarig för att analysera key metrics för företagets satsningar inom sociala medier med fokus på betalda mediekanaler, för att driva intäktsökning och maximera ROI. Du samarbetar över flera team för att konceptualisera och genomföra innovativa idéer och koncept för produkt- och innehållsutveckling. Med analytisk förmåga och kritiskt tänkande kommer du att vara instrumentell för att översätta datainsikter till handlingsbara strategier för att förbättra kampanjprestanda och kreativ effektivitet.

Ansvarsområden

  • Genomföra produkt- och innehållsanalyser för att utvärdera effektiviteten och prestandan i erbjudanden över olika kanaler
  • Analysera key metrics för performance marketing och SoMe
  • Analysera trafikkanaler och anpassa dem efter budget och övergripande affärsplaner för att säkerställa effektiv resursallokering
  •  Hålla sig uppdaterad om den aktuella digitala reklamlandskapet, framväxande trender, bästa praxis, plattformar och utvecklande format
  •  Samarbeta över avdelningar för att konceptualisera och genomföra innovativa idéer och koncept för produkt- och innehållsutveckling
  •  Översätta datainsikter till handlingsbara strategier för att förbättra kampanjprestanda och kreativ effektivitet
  •  Applicera market-level approach i din analys för att hitta olika tillväxtfaktorer och insikter bland företags många marknader

Din profil

• Bevisad erfarenhet av arbete med digitala reklamkanaler, inklusive men inte begränsat till Facebook, Google Ads, Programmatic och TikTok
• Stark bakgrund inom produkt-, kreativ- och prestandaanalys
• Stark förmåga att tänka kritiskt, analysera data och härleda handlingsbara insikter för att optimera prestanda och innehållsstrategi
• Har en kreativ approach till problemlösning
• Starka kommunikations- och samarbetsfärdigheter för att effektivt samarbeta med tvärfunktionella team

Placering & start

Tjänsten är placerad i Stockholm och tillsättning sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Oscar Eidering på oscar@ecommercerecruit.se. Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Dela artikeln:

Search

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!