Podd

Annons
Amanda MkKee, Inika Superfoods

Framtidens E-Handel #33: Så får du proof of concept innan lansering

Hur går man tillväga för att testa en ny idé, ett helt nytt varumärke, och produkter som ännu inte finns, innan man ens lanserat sin e-handel? Entreprenören Amanda McKee gästar veckans avsnitt av Framtidens E-Handel och berättar om sin tid på Unilever, och hur hon kom in på att starta ett eget varumärke inom foodtech.

Staffan Mörndal, Verdane

Framtidens E-Handel #32: Värdedrivare inom e-handel

Staffan Mörndal, partner på Verdane, gästar podcasten Framtidens E-Handel och berättar om sin uppväxt och hur han redan som ung investerade i aktier. Vad är riskkapital, vart kommer pengarna ifrån, och hur väljer riskkapitalbolag företag att investera i? Finns det riskkapitalbolag som går under när de inte presterar tillräckligt bra avkastning? Hur har klimatet inom growth equity förändrats den senaste tiden? Vilka bolag investerar Verdane i, hur värderas bolagen, och vilka är värderingsdrivarna inom e-handel?

Robin Stenman, Tourn

Framtidens E-Handel #28: Receptet för det perfekta D2C brandet

Entreprenören Robin Stenman, VD för börsnoterade Tourn, gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om när han som ung byggde bot:ar för att bibehålla sin höga ranking i dataspelsvärlden för att hinna med att bygga bolag samtidigt. I veckans avsnitt berättar Robin bland annat hur man bygger det perfekta direct-to-consumer varumärket.

E-commerce Success #28: Väx din e-handel med Facebook Ads

I detta avsnitt träffar jag Jonas Carlström, känd föreläsare och erkänd Facebookexpert. Till vardags hjälper Jonas e-handlare och entreprenörer att sälja mer online främst via Facebookannonsering & smart email marknadsföring. 

Martina Sahl, Eldstickan

Framtidens E-Handel #27: Att innovera tråkiga produktkategorier

Entreprenören Martina Sahl gästar podden Framtidens E-Handel och berättar om resan från idé till lansering av hennes varumärke Eldstickan. Hur växer man sitt företag organiskt? Vilken kraft finns det i att innovera tråkiga och bortglömda produktkategorier som tändstickor, brandsläckare, och brandfiltar? Hur gör man en generellt tråkig produkt och gör den spännande och intressant?

Mikael Christensson

Framtidens E-Handel #25: Från ingenjör till D2C entreprenör

Mikael Christensson, grundare av performance marketing byrån Actital samt direct-to-consumer varumärket Waldor & Co, gästar podcasten Framtidens E-Handel och berättar hur det var för honom att lämna sitt trygga jobb som managementkonsult på Accenture för att satsa på en entreprenörskarriär inom e-handel.

Jarno Vanhatapio, NA-KD

Framtidens E-Handel #23: Nycklarna bakom NA-KD´s framgång

Jarno Vanhatapio är grundaren till e-handelssuccén NA-KD som efter fem år omsätter häpnadsväckande 2 miljader kronor. Med 900 miljoner kronor riskkapital i ryggen har han på kort tid byggt ett av Europas snabbast växande e-handelsbolag.

Susanne Holmsäter, Shopify

Framtidens E-Handel #21: IT-trender och D2C möjligheter

Susanne Holmsäter, ansvarig för Sverige och Danmark på den världsledande e-handelsplattformen Shopify, berättar i podcasten Framtidens E-handel vilka IT-trender som råder inom e-handeln idag, vad vi kan förvänta oss av Shopify som plattform framöver, och vilka möjligheter som finns inom direct-to-consumer e-handel just nu.