Annons

Stockholm Supply Planner Ehandel

Till vår kund i centrala Stockholm söker vi nu en Supply Planner Ehandel som är tillgänglig omgående och är intresserad av ett konsultuppdrag på 3-4 månader. Har du arbetat med ehandel och är vass på siffror, analys och att kontrollera produktlager, då kan det här vara rätt uppdrag för dig! Läs mer.

Om kunden

Svenskgrundat bolag inom fashion retail, en av Sveriges största varumärken inom deras nisch, som idag befinner sig i en spännande internationell expansionsresa. Ett omnibolag med en snabbt växande ehandel och stora visioner framåt. De lägger stort fokus på hållbarhet, kvalitet och design och deras inspirerande huvudkontor ligger i centrala Stockholm.

Om tjänsten

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som förväntas löpa under våren (3-4 månader) med eventuell möjlighet till förlängning. I rollen som Supply Planner ansvarar du för lagerhållningen på ehandeln. Du kommer på en daglig basis att kontrollera lagersaldon, ansvara för att fylla på lager via deras ERP-system och se till att produkter framställs rätt på site. Du har ägandeskap för budget och sammanställer finansiella rapporter, du rapporterar resultat löpande till interna stakholders. Du arbetar mot budget och KPIer och du är duktig på siffror och analys, förstår index och konvertering. Tjänsten är endast fokuserad på ehandel och därmed ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett medelstort ehandelsbolag.

Din bakgrund

Vi tror att du har några års erfarenhet inom B2C e-handel och arbetat med budgetering, lagerhållning och finansiell rapportering. Du har tidigare varit ansvarig för att kontrollera lagersaldon och se till att rätt produkter finns på site. Du är vass på analys och har ett öga för siffror samt är duktig på att sammanställa och presentera finansiella rapporter. Du trivs i en snabbfotad miljö med ambitiösa mål. Du är initiativtagande och självständig i ditt arbete men uppskattar samarbete och arbeta cross-teams. Vi ser även att du har;

  • Djup förståelse för lagersaldon och lagerhållning i samband med e-handelsverksamhet
  • Erfarenhet av ERP-system, navigera och optimera
  • Du har tidigare skapat, analyserat och rapporterat finansiella rapporter
  • Ägandeskap av budgetplanering och budgetuppföljning
  • Utveckling och övervakning av KPIer för att mäta prestanda och framsteg
  • Flytande i svenska och engelska i tal som skrift

Placering & start

Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Stockholm (ej remote) och förväntad start är nu i februari 2024. Du blir anställd av E-commerce Recruit.

Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Holmgren på jennifer@ecommercerecruit.se.

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.