10 år senare: Toys R’ Us miljonsatsar på e-handeln

Ska ta igen tio års teknisk utveckling inom de närmsta 1-2 åren, enligt företagets globala chefstekniker.

Toys R' Us har efter att ha erkänt att de hamnat efter i e-handelsutvecklingen, nu börjat tänka om. De senaste åren ska företaget ha satsat närmare 900 miljoner kronor på att ta igen det de missat vad gäller nätförsäljning.

Ska locka tillbaka kunder från Amazon

Och nu ska företaget göra en rejäl förnyelse av e-handeln och på så sätt locka tillbaka kunderna från stora e-handlare som Amazon. Den nya sidan kommer till en början att testas hos en mindre grupp kunder, för att sedan lanseras på bred front i juli.

Annons

- Webbsajten representerar verkligen framsidan av vårt varumärke. På ett eller två år ska vi ta igen tio år av innovation och det är inget litet steg, säger företagets globala teknikchef Lance Wills till USA Today.

60% besöker sajten före besök

Bland annat har man noterat att 60 procent av kunderna redan idag besöker hemsidan innan de bestämmer sig för att besöka en fysisk butik. Dock tycker företaget själva att deras sida hittills varit för svår att hitta på, vilket nu ska ändras.

Istället för att behöva klicka sig fram till olika produkter ska man nu i ett tidigt skede kunna välja produktkategorier, som exempelvis dockor eller cyklar, och på så sätt lättare hitta det man söker.

Får tydligare produktbilder 

Sajten ska även få större produktbilder och tydligare menyer som också ska göra det enklare för kunderna att hitta rätt. Även själva kassaledet ska förenklas.

- Vi tittar på vår existerande erfarenhet och checkouten är en utmaning, säger Lance Wills.

Förutom förändringarna i e-handeln ska Toys R' Us även satsa på en mer personaliserad kundupplevelse, vilket även ska innefatta e-mail och skräddarsydda presentationer av webbinnehållet, som kommer att införas senare i år.

Annons