"Att på riktigt vända upp och ner på branschen".
Collabs, som ingår i Syncro-gruppen, lanserade sin Saas-plattform för annonsörer, den 1 februari. En satsning som tidigare beskrivits som ett “Google för influencer marketing” och som drivs av AI, något Influens.se har pratat med bolaget om tidigare.
Nu, en vecka efter lanseringen, meddelar Collabs att efterfrågan har överstigit interna prognoser. 36 företag har redan onboardats och ytterligare 100 står i kö för att kliva in, det skriver företaget i ett pressmeddelande.
Plattformen har fått namnet Freemium och som namnet tyder på är den, och alla dess funktioner, gratis att använda.
På bara ett fåtal dagar har många företag börjat använda tjänsten och fler bolag onboardas varje dag. Vi är otroligt glada att Collabs Freemium fått ett så fint mottagande från de företag som nu blivit kunder. Det är också roligt att samtliga bolag har sett och förstått vårt mål med Collabs - att på riktigt vända upp och ner på branschen. Detta för att skapa nya kostnadseffektiva sätt för vilka företag som helst att jobba med influencer marketing som är både mätbar och kostnadseffektiv, säger Fredrik Grufvisare, vd för Collabs.
Nu jobbar teamet med att onboarda de första 100 företagen, sedan börjar man blicka utöver landsgränsen.
Fördelen med vår infrastruktur är att vi på distans kan analysera marknader där vi idag inte är operativa, och inom loppet av två veckor öppna upp en ny marknad. Detta gör att vi nu tillsammans med de första 100 kunderna som kan besluta om hur vi ska utveckla vår internationaliseringsstrategi.