220 extra medarbetare ska ta Jollyroom genom julhandeln

Plus 100 nya heltidstjänster.

I samband med årets julhandel väntar sig Jollyroom en tillväxt på 50 procent, och för att klara av att hantera alla extra order har e-handlaren stärkt upp med 100 nya heltidsanställda samt 220 personer som ska arbeta extra på lagret och Jollyrooms kontor under årets mest hektiska period.

I Q4 ligger "den riktiga matchen"

Förra året omsatte Jollyroom 100 miljoner kronor bara under Black Week, och i år ser den här veckan ut att komma upp i 150 miljoner kronor. Var företaget landar för hela julhandeln återstår att se, men den nyanställda personalen ser inte direkt ut att få sitta sysslolös på lagret.

Annons
Annons

- Vi har växt kraftigt under hela året men det är i kvartal fyra den verkliga matchen ligger. För att ge verksamheten rätt förutsättningar att kunna hantera tillväxten med kvalitet, har vi under hösten gjort en rad investeringar i bland annat byggnader, nya system och fler duktiga medarbetare, säger Jollyrooms VD och majoritetsägare Ole Sauar, i ett pressmeddelande.

Under hösten har Jollyroom gjort flera investeringar i att automatisera sitt lager, bland annat genom att köpa in systemet AutoStore, men har alltså ändå ett fortsatt behov av extra personal. 

LÄS ÄVEN: Jollyroom köper robotar för 80 miljoner: "Dubblar vår kapacitet"

"Roligt att rekrytera internt"

Jollyroom räknar med att kunna erbjuda förlängda anställningar till många av dem som arbetar extra på företaget under november och december.

- Det finns ingenting som är så roligt och givande som att rekrytera internt och se våra stjärnor växa och utvecklas. Inför julen har flera duktiga medarbetare på Jollyroom tagit klivet in i nya ansvarsroller med fokus på att utbilda, coacha och leda personal. De spelar en jätteviktig roll för att säkra både bra upplärning och trivsel i arbetsgruppen, säger Terese Fernbring, personalchef på Jollyroom.

Jollyroom uppges inte använda sig av några bemanningsföretag, utan alla medarbetare är anställda direkt hos Jollyroom.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!