ANNONS

25 miljoner investerade - nu väntar de anstormning: "Ett statement"

Magnus Kreuger
Jättesatsningen öppnas upp.

Elektronikkedjan Power gör sin största satsning hittills i Sverige och slĂ¥r pĂ¥ torsdag den 8 maj upp dörrarna till sitt nya, uppgraderade flaggskeppsvaruhus i Barkarby. En investering pĂ¥ 25 miljoner kronor har plöjts ner i butiken, personal och ett omfattande lyft tillsammans med leverantörerna. Detta markerar starten pĂ¥ kedjans mest ambitiösa Ă¥r.

Det här är inte bara en ny butik. Det här är ett statement, säger Magnus Kreuger, vd pĂ¥ Power Sverige.

ANNONS

Besökare som anländer pĂ¥ torsdag morgon kommer att mötas av en helt ny butiksupplevelse, lovar företaget. Valet av Barkarby är strategiskt.

Vi har stor tro pĂ¥ Barkarby, som har en vision om att vara Sveriges mest energifyllda stadsmiljö, förklarar Kreuger.

Han menar att det uppgraderade varuhuset, med helt ny inredning, konstruktion och en stor click & collect-avdelning, är utvecklat för att möta morgondagens köpbeteenden och skapa en mer trivsam och kundvänlig miljö.

Vi öppnar framtidens varuhus med ambitionen att bli världens mest kundvänliga hemelektronikkedja, tillägger han.

Ă–ppningen den 8 maj firas med ett stort evenemang där bĂ¥de egna anställda och influencern Eliot Malhotra medverkar för att underhĂ¥lla. För de kunder som väntas anlända tidigt, redan kvällen före, har Power förberett ett 190 kvadratmeter stort värmetält med gratis kaffe, gaming och underhĂ¥llning.

Med värmetält, underhĂ¥llning och 30 utgĂ¥ngskassor skapar vi bästa möjliga start – och avslut – pĂ¥ shoppingresan, säger Kreuger, och understryker att flaggskeppet i Barkarby blir startskottet för kedjans mest ambitiösa Ă¥r i Sverige.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se