Jag började se det här i somras så vi jagade rätt på en leverantör, säger Fredrik Rinaldo grundare av Merchsweden, till sajten, och fortsätter:
Sen kom jag hem sent en kväll och la ut det i webbshoppen och la ut två Tiktoks, och det tog fart direkt.
Han pekar på två huvudsakliga utmaningar med att sälja en produkt som snabbt blivit populär. Den första är tillgången, då efterfrågan ofta är större än utbudet från tillverkaren.
LÄS ÄVEN: Svensk e-handlare lurad på Labubu - "besviken att förlora pengarna"
Den andra utmaningen är förekomsten av förfalskade produkter på marknaden. För att säkerställa äktheten använder sig tillverkaren Popmart av ett system där varje figur har ett unikt serienummer som kan verifieras på deras hemsida.
För att hantera den kommersiella risken som en snabbt övergående trend innebär, arbetar Merchsweden aktivt med dataanalys och lagerstyrning.
Vi följer vår statistik väldigt noga och är noggranna med att inte köpa upp för stora lager, säger Fredrik Rinaldo.