Den sociala medieplattformen TikTok tar ett stort kliv in på den europeiska e-handelsmarknaden. Idag, den 31 mars, lanseras shoppingtjänsten TikTok Shop officiellt i Italien, Frankrike och Tyskland, enligt uppgifter från branschtidningen Fashion Network.
Den nya tjänsten integrerar shopping direkt i TikTok-flödet. Användare kommer att kunna köpa produkter som visas i korta videoklipp i deras personliga "för dig"-flöde eller direkt under live-sändningar. Företag, från stora varumärken till lokala småföretag och kreatörer, får möjlighet att marknadsföra sina varor genom interaktiva videor och live-shopping-sessioner.
Upplevelsen liknar att handla i en fysisk butik. Säljare kan svara på frågor live från användare, visa upp produkter från olika vinklar och ge personliga råd, säger Jan Wilk, operativ chef för TikTok Shop.
Branschnyheter inom e-handel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel