Tillsammans med grundarna Rebecca Sundström och Sandra Palo äger Ida Warg nu en tredjedel av bolaget, som är baserat i Spanien. Någon exakt investeringssumma vill hon inte avslöja, men bekräftar att satsningen hittills har finansierats med egna medel.
Eloré Extensions e-handel lanserades i slutet av förra veckan, men produkterna har funnits hos utvalda frisörer redan innan. Planen är att till en början driva all försäljning genom bolagets egen e-handel och utvalda frisörer i Spanien och Sverige.
Löshårsmarknaden är konkurrensutsatt, inte minst efter att branschveteranen Rapunzel redovisat vikande försäljning under 2023. Men Ida Warg vill inte kalla Eloré Extensions för en utmanare.
LÄS ÄVEN: De slog 125 miljoner i e-handeln - men det var på håret
Vi ser oss snarare som ett komplement på marknaden, med starkt fokus på kvalitet och kundupplevelse. Det finns plats för fler aktörer, säger hon.
Eloré planerar att använda sina grundares egna kanaler för att bygga varumärket, i kombination med frisörsamarbeten och kundrekommendationer.
Vi har fått en väldigt bra start, men den största utmaningen just nu är tiden. Vi skulle behöva fler timmar på dygnet, säger Ida Warg.
Hon understryker att bolaget noggrant följer det globala handelsläget, inklusive de tullar som nyligen införts i USA, men att dessa ännu inte påverkat verksamheten.
Med sig in i den nya satsningen har Ida Warg flera års erfarenhet från att bygga ett framgångsrikt varumärke inom skönhet.
Jag har lärt mig vikten av att ha en riktigt bra produkt, att vara beredd på problem och att ha ett starkt team. Det kommer tuffa dagar, men det är då man måste fortsätta jobba, avslutar Ida Warg.