ANNONS

Mauris e-handel lanserad - första produkten live

Mauri Hermundsson (Foto: Redhead.se)
Det är inte chips.

Med ett stort leende och en påse full av ambitioner stormade Youtubern Mauri Hermundsson, även känd som Mustige Mauri, in i chipsbranschen. Hans nyskapade märke Red Head svepte in över landet och fyllde hyllorna hos Hemmakväll, Coop, Ica och Hemköp.

LÄS ÄVEN: Ny era för Mustige Mauri - lanserar eget varumärke: "Lite dubbelt"

Drömmen om det perfekta chipset, född "ur en rödhårigs livslång kärlek till chips" hade materialiserats och blivit en omedelbar succé. Men Ehandel.se redaktionens skarpa ögon noterade då en Shopify-baserad hemsida, och en diskret varukorg – ett tyst löfte om en framtida e-handel.

Och nu, ett halvår senare, har tystnaden brutits. Istället för doften av nyfriterade potatisskivor sprider sig nu en annan sorts förväntan från Red Heads digitala butik. E-handeln är nämligen lanserad, men inte som en chipsbutik.

ANNONS

Istället har Mauri Hermundsson och hans team presenterat: Redheads merch store.

Redheads merch store är äntligen live, skriver Mauri Hermundsson.

I nuläget pryds den digitala butikshyllan av en enda produkt: en grön hoodie. Men detta är blott en aptitretare, försäkrar Mauri.

Vi planerar att lansera mycket mer framöver - så stay tuned!

Tröjan, en unisexskapelse bestående av bomull och polyester, erbjuds till priset av 499 kronor.

Lagret är begränsat så passa på att beställa den innan den tar slut, avslutar Mauri Hermundsson.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se