Sofia Johard kommer närmast från Orkla Snacks Sverige, där hon under de senaste åtta åren arbetat med marknadsföring för OLW. Hennes bakgrund inkluderar även tunga namn som Henkel, Oriflame och ACO Hud Nordic.
Det är med en mycket stor dos energi och passion för varumärke, kommunikation, innovation och inte minst människor, som jag tackat ja till rollen som marknadschef på Mino, säger Sofia Johard.
Jag ser en otrolig potential i varumärket och bolaget och ser ödmjukt fram emot att få vara delaktig i Minos mycket spännande resa framåt.
När Mino lanserades skedde det med en tydlig strategi att nå konsumenterna via fysiska butiker, där bland annat ICA tidigt tog in produkterna. Samtidigt noterades att företagets webbplats, Minomarket.com, byggdes på den globala e-handelsplattformen Shopify, vilket då tolkades som en indikation på framtida e-handelsplaner. VD Daniel Warence bekräftade också i en intervju med Breakit att bolaget siktade på att lansera e-handel, bland annat för försäljning av köksverktyg.
LÄS ÄVEN: Biancas och Benjamins nya varumärke - direkt in hos jätten
Idag, drygt ett halvår senare, är situationen densamma: Minomarket.com är fortsatt baserad på Shopify-plattformen, men någon aktiv e-handel för konsumentprodukter har ännu inte lanserats. Fokus ligger alltjämt på att bygga varumärket och närvaron i den fysiska dagligvaruhandeln.
Med Daniel Warence, som har en bakgrund från bland annat Humble Group och Orkla, vid rodret sedan start och nu med Sofia Johard som ny marknadschef, rustar Mino för att fortsätta sin expansion och, som det nya pressmeddelandet antyder, även rikta blickarna internationellt. Syskonen Ingrosso har tidigare uttryckt att Mino är ett "legacy-bolag" de vill se växa över generationer, och de är enligt Warence högst operativa i allt från produktutveckling till varumärkesstrategi.