ANNONS

Cervera lanserar spel och unika rabatter - bara för trogna kunder

Annelie Söderberg
"Skräddarsydd kundupplevelse".

Cervera tar ett innovativt steg för att fördjupa kundrelationerna genom att lansera ett nytt digitalt community.

Plattformen, som utvecklats i samarbete med techbolaget Gamifiera, är designad för att öka engagemanget genom gamification-element som utmaningar, poängsamling och belöningar.

Den nya satsningen syftar till att omvandla Cerveras kundklubb, som omfattar två miljoner medlemmar, till ett mer interaktivt och engagerande universum. Medlemmar kommer att kunna dela inspiration, delta i utmaningar och tjäna poäng, vilket ska bidra till en mer dynamisk och belönande kundupplevelse.

ANNONS

Vi vill bygga mer än bara kundrelationer, vi vill skapa meningsfulla upplevelser i vårt community, säger Annelie Söderberg, Head of Commercial på Cervera.

Lanseringen av communityt är ett tydligt steg i Cerveras satsning på att stärka sin digitala närvaro och omnikanalstrategi – ett arbete som har drivits av Annelie Söderberg sedan hon tillträdde som e-handelschef i januari.

När hennes rekrytering offentliggjordes framhölls uppdraget att utveckla e-handeln och skapa en sömlös kundresa. Den nyligen introducerade gamifieringen av kundklubben verkar alltså vara en del av det uppdraget.

LÄS ÄVEN: Nu ska Cervera satsa på e-handel - hon får uppdraget

Genom att lyssna på våra kunder och följa deras engagemang kan vi utveckla en mer personlig och skräddarsydd kundupplevelse – både online och i butik, säger Annelie Söderberg.

Den nya communityn lanserades den här veckan och är tillgänglig för alla Cerveras kunder via "Mina Sidor" på Cervera.se.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se