Chimi har under de senaste åren satsat på global expansion. Från egna flaggskeppsbutiker i modemetropoler som Paris och Stockholm, till den senaste etableringen i New York som öppnade i november, har varumärket cementerat sin närvaro. Idag återfinns Chimi i över 30 länder via en kombination av egna butiker, e-handel och ett utvalt nätverk av internationella återförsäljare.
LÄS ÄVEN: Snabbväxaren rusar igen - och ökar takten i USA
Daniel Djurdjevic, medgrundare och vd på Chimi, framhäver Lindströms betydelse för företagets framgång:
Charlie har med sitt engagemang och sin kreativitet bidragit starkt till Chimis utveckling och framgång. Hans passion och kreativitet har definierat Chimis DNA, och vi är tacksamma för hans bidrag, säger han.
Djurdjevic betonar samtidigt att företaget kommer att fortsätta på den inslagna vägen, med fullt fokus på tillväxt på nya marknader och fortsatt innovation.
Chimi, som grundades av Lindström och Djurdjevic i Stockholm 2016, erbjuder bland annat solglasögon, optikglasögon och skidprodukter. Bland Chimis användare återfinns flera världsstjärnor som Hailey Bieber, The Weeknd, Kendall Jenner och Beyoncé.