ANNONS

Varför de-influencing inte dödar influencer marketing

Är de-influencing slutet för influencer marketing? Knappast! Det är snarare en frisk fläkt som rör om i branschen.


I det här avsnittet pratar vi om TikTok- och Instagram-trenden där människor säger nej till överkonsumtion och hype, och hur det i själva verket leder till mer ärlighet, relevans och värde.

Vi diskuterar bland annat:

  • Varför de-influencing är ett uppvaknande, inte ett hot

  • Hur konsumenternas förväntningar förändras

  • Vad varumärken kan göra för att behålla förtroendet

 

Lyssna här!

 

Om podcasten:

Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.

Medverkande: Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media och Frida Ekholm, Creative Lead på Cure Media.
Producent: Cure Media

Upptäck spännande poddar om e-handel, retail och andra relevanta ämnen för alla som arbetar inom e-handel. Poddarna på Ehandel produceras av externa aktörer och täcker olika aspekter av e-handel. Vill du synas i listan? Kontakta oss nedan.