Nyckeln ligger i produktens natur. Garageportar är sällan en standardprodukt utan kräver ofta specialmått och anpassningar. För att säkerställa maximal kundnytta och minimera risken för felbeställningar, erbjuder Garageportexperten aktivt kostnadsfria hembesök.
Vi jobbar hårt med erbjudandet om kostnadsfria hembesök även efter att kunden lagt sin order, eller om de bara önskar ett besök för en offert och inte gör klart sin order alls i e-handeln, säger Holmstrand.
Där upplever vi att kunden får ett stort förtroende för oss och en trygghet som sedan leder till en fullföljd affär.
Detta står i kontrast till många andra byggprodukter som handlas online, där ansvaret för korrekta mått och specifikationer ofta ligger på kunden. Där en felbeställning förstås kan leda till kostsamma returer.
Genom vår starka lokalt knutna organisation slipper våra e-handelskunder den risken och får en unik trygghet i sitt köp, säger Holmstrand.
Han betonar att en garageport är en betydande investering, ofta kantad av osäkerhetsfaktorer för kunder som sällan har tidigare erfarenhet av liknande köp.
Utmärkelsen Årets Franchisekedja, som delades ut av Svenska Franchise Föreningen, lyfter fram Garageportexpertens framgångar med affärsutveckling, innovation och samarbete. Företaget har bland annat utvecklat ett nytt servicekoncept och lanserat ett eget varumärke. Denna kombination av stark lokal närvaro genom sina cirka 30 franchisetagare på över 40 orter, och en e-handelsstrategi som bygger på personlig service, ser ut att vara ett vinnande koncept för kedjan som levererat över 300 000 garageportar sedan starten.