ANNONS

Godisjätten storsatsar digitalt: "Detta är bara början"

Kathleen Daa
Ny e-handelsportal ska boosta kassorna.

Hemmakväll har lanserat en ny digital säljportal på sin e-handelsplattform. Syftet är att helt digitalisera och förenkla för skolklasser och föreningar att sälja företagets lösgodismixar, och samtidigt nå fler kunder – även på orter där fysiska butiker saknas.

Den nya portalen, som rullades ut i maj, är en del av en större ombyggnad och satsning på Hemmakvälls e-handel.

ANNONS

För oss är det här ett sätt att skapa enkla möjligheter för klasser och föreningar runt om i Sverige att göra en god vinst till sina planerade mål samtidigt som fler får möjlighet att njuta av vårt lösgodis, säger Kathleen Daa, marknadsansvarig på Hemmakväll, i en kommentar.

Enligt företaget har intresset för att sälja deras lösgodismixar varit stort sedan smyglanseringen förra året, med hundratals skolklasser och idrottsföreningar som redan använt systemet.

Den uppdaterade e-handelsplattformen, där portalen nu ingår, har utvecklats under det senaste året. Enligt Ehandels undersökning så är den byggd på WooCommerce. Bakom den tekniska lösningen står webbyrån Solvd, som specialiserar sig på e-handel och har fokus på just WooCommerce.

Vi har det senaste året gjort om hela vår e-handelsplattform från grunden och är mycket nöjda med hur plattformen har utvecklats. Vi har sedan lanseringen i höstas fortsatt att lansera funktioner för användarna, bland annat leveransmöjligheter i vintras och nu i maj lanserade vi vår digitala säljportal. Vi kommer fortsatt att lansera användarvänliga funktioner framåt, detta är bara början, säger Kathleen Daa.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se