ANNONS

E-handlaren öppnar flaggskepps-studio: "Förlängning av upplevelsen online"

Annica Rantala
"Bygger relationer"

Rapunzel of Sweden, känd för sina hårförlängningar och hårvårdsprodukter, tar nu ett stort kliv för att ytterligare befästa sin position på marknaden. Efter en framgångsrik lansering av en ny e-handelsplattform i april, meddelar företaget idag att de öppnar en helt ny Hair Studio på prestigefyllda Humlegårdsgatan i Stockholm.

LÄS ÄVEN: Rapunzel satsar på ny teknik: "En av de största trösklarna"

Den nya studion slår upp portarna den 28 augusti 2025 och siktar på att bli en central mötesplats för allt som rör hår, inspiration och personliga skönhetsupplevelser.

ANNONS

Den nya Hair Studion beskrivs som en fysisk förlängning av Rapunzels digitala närvaro, som nyligen stärkts genom lanseringen av deras uppdaterade onlineplattform.

Vi ser vår fysiska Hair Studio som en förlängning av kundupplevelsen online – en plats där vi inspirerar, möts och bygger relationer, säger Annica Rantala, vd på Rapunzel of Sweden.

Här förstärks upplevelsen genom den personliga kontakten och möjligheten att känna och prova våra produkter.

Den nya studion kommer att erbjuda hela Rapunzels sortiment direkt över disk, där kunder kan utforska, testa och få personlig rådgivning. Dessutom planeras studion att bli en levande plats för events, workshops och andra community-aktiviteter för att främja kunskapsdelning inom hår och styling.

Satsningen på både en förbättrad digital upplevelse och en ny fysisk mötesplats kommer efter ett starkt 2024 för företaget, där D2C-kanalen online visade en tillväxt på 11 procent och nådde en omsättning på 135 miljoner kronor.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se