I fredags var det äntligen dags. Aim'ns nya butik i Westfield Mall of Scandinavia slog upp portarna och lockade både trogna kunder och nyfikna förbipasserande som ville fira öppningen. Evenemanget rapporteras ha blivit en succé, med populära goodiebags och ett Aim'n-team som spred glädje genom att dela ut blommor i gallerian.

Tekla Acs, grundare och creative director på Aim’n, uttrycker stor glädje över mottagandet:
Vi hade en otroligt fin Grand Opening med många härliga möten – både i butiken och med alla som vi delade ut blommor till runt om i gallerian. Våra goodiebags var väldigt uppskattade, och reaktionerna på butiken, atmosfären och kläderna var precis som vi hoppats på. Det är fantastiskt att få möta kunden och höra så fina ord om våra plagg, säger Tekla Acs i en kommentar.
Den nya butiken, som är belägen på Flagship Avenue, plan 1, mäter 140 kvadratmeter. Detaljer i stuckatur, sten, metall och trä ska skapa en välkomnande atmosfär.
Ett unikt in-store blomsterkoncept, utvecklat i samarbete med danska Botané och deras verklighetstrogna blommor, lyfter upplevelsen ytterligare och konkretiserar den tidigare kommunicerade ambitionen om en "konceptbutik".
Butiken i Mall of Scandinavia är Aim'ns fjärde i Sverige och den andra i Stockholm, och utgör ett viktigt steg i varumärkets strävan att inspirera fler till en aktiv livsstil.
Vi är supertaggade över vår nya satsning och har mycket spännande på gång framåt. Vår dröm är att fortsätta sprida en daily dose of wellness, säger Tekla Acs.
Redan i februari uttryckte Sofia Rundström, General Manager för Westfield Mall of Scandinavia, stolthet över etableringen och beskrev butiken som "den första av sitt slag", vilket går i linje med gallerians ambition att stärka sitt sportsegment.
Aim'n, som grundades i Halmstad 2013, har vuxit till ett globalt varumärke med digital närvaro i över 150 länder och fysiska butiker även i Oslo och Nya Zeeland.