Han meddelar att det i dagsläget är oklart exakt hur många kunder som är påverkade men understryker att:
Vi jobbar för fullt på att lösa detta så snabbt det går. Detta har högsta prioritet hos oss och vi har alla tillgängliga resurser på det.
Kritik från användare: "Katastrofläge"
Från drabbade kunder framförs dock stark kritik. En användare uttrycker i ett mail till Ehandel.se stor frustration över att Hemsida24, enligt denne, "lämnar sina kunder som fortfarande ligger på deras gamla sitebuilder i sticket". Användaren rapporterar att SSL-problemen pågått under en vecka och uppskattar att om "tusentals siteägare" berörs, kan det handla om "rejält stora summor" i förlorad omsättning.
Personen beskriver situationen som ett "katastrofläge" och menar att Hemsida24 under längre tid har eftersatt underhåll och säkerhet för kunder på den äldre plattformen.
På recensionssajten Trustpilot återkommer kritiken. En kund skrev för sex dagar sedan:
Vi har haft ett kritiskt problem med SSL (säker anslutning) på vår hemsida hos Hemsida24 i flera dagar. Besökare får varningen "Anslutningen är inte privat", vilket gör att många lämnar sidan direkt. Det här påverkar både vår trovärdighet och verksamhet.
Hemsida24, som etablerades 2008, tillhandahåller ett webbaserat verktyg för att bygga hemsidor och e-butiker, med löftet om ett professionellt resultat och full användarkontroll.