Den 1 juli slår den amerikanska detaljhandelsjätten Costco upp dörrarna till sin nya anläggning i skånska Bernstorp. Brett Vigelskas, verksamhetschef, har lämnat butiken i Arninge, Stockholm, för att personligen övervaka de sista förberedelserna inför premiären.
Intresset i regionen har varit påtagligt, enligt Brett Vigelskas. Han beskriver en positiv och förväntansfull stämning.
Det ser bra ut här. Det är spännande, säger Brett Vigelskas till Fri Köpenskap, och tillägger att många nyfikna kommer förbi med hejarop och frågor om öppningen.
För att fira invigningen och välkomna nya kunder utlovas särskilda erbjudanden för de som tecknar medlemskap.
Redan i maj tjuvstartade man på platsen genom att öppna den tillhörande bensinstationen, ett drag som har mottagits väl.
Det har börjat väldigt bra. De som har registrerat sig verkar nöjda med den, säger Brett Vigelskas.
Företaget väljer dock att hålla sina interna målsättningar och försäljningsprognoser konfidentiella.
Vi pratar inte siffror offentligt.
Parallellt med den omedelbara fokuseringen på Malmöetableringen har Costco tidigare varit tydliga med sina expansionsplaner i Sverige. I bolagets senaste årsredovisning framgår en stark tro på den svenska marknaden.
Costco är fortfarande relativt okänt på den svenska marknaden och bolaget ser en stor möjlighet för expansion genom att öka medlemsbasen och vinna kundlojalitet genom att fortsätta att erbjuda hög kvalitativa produkter och tjänster till lägsta möjliga pris, skrev företaget.
Även om inga nya etableringar är officiellt bekräftade, lämnar Brett Vigelskas ett tydligt budskap om företagets avsikter.
Jag kan inte säga något konkret om det ännu. Men vi ser definitivt en framtid här, men just nu är fokus på den här, säger han.