ANNONS
edblad

Stockholm: Performance Marketing Specialist

Publicerades 

Vill du ta nästa steg i karriären och arbeta datadrivet med tillväxt och performance i ett snabbväxande bolag? Vi söker nu en Performance Marketing Specialist som vill vara med och driva internationell expansion – från kundförvärv till lojalitet. Här får du en nyckelroll i att öka digital närvaro, konvertering och varumärkesstyrka!

Om Edblad

Edblad är ett av Sveriges största smyckesvarumärken med visionen att hylla den starka kvinnan som vågar vara sig själv och uttrycka sin personlighet. Genom Edblads smycken ges kvinnor i olika åldrar det lilla extra för att förhöja sin look och få dem att skina – varje dag. Allt med den stilrena svenska design som kännetecknar Edblad, högsta kvalitet på produkterna och till ett attraktivt pris.

Företaget grundades 2006 av designduon Hans och Cathrine Edblad med ambitionen att skapa vackra, bärbara smycken av hög kvalitet. På kort tid blev Edblad ett älskat varumärke med en lojal kundbas. Idag erbjuder Edblad ett brett sortiment för kvinnor, män och unga – och efter stark tillväxt i Norden siktar företaget nu på fortsatt internationell expansion. Det globala teamet är baserat på huvudkontoret i centrala Stockholm, där även den interna designstudion finns.

Om tjänsten

Som Performance Marketing Specialist hos Edblad får du en affärskritisk och utvecklande roll med ansvar för att driva digital tillväxt och förbättra lönsamheten på flera marknader. I dagsläget arbetar är dem aktiva på fem olika marknader, med ambitionen att expandera ytterligare – något som gör rollen både utmanande och spännande. Det här är därför en tjänst för dig som trivs i en internationell miljö och motiveras av att bygga strukturer, driva resultat och växa tillsammans med ett starkt varumärke. Rollen innebär både strategiskt arbete och ett nära, dagligt samarbete med deras externa byrå. Du kommer alltså arbeta med byrån där du driver utveckling, sätter mål, följer upp, analyserar och optimerar tillsammans med specialister. Det är viktigt att du har förståelse för både det strategiska och det operativa perspektivet – och att du kan leda samarbeten med tydlighet och struktur. Du kommer att jobba tätt med Chief Digital Officer samt övriga team inom marknad, digitalt och content.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Identifiera digitala tillväxtmöjligheter och trender för att säkerställa att varumärket förblir konkurrenskraftigt
  • Utveckla och exekvera datadrivna strategier för att öka trafik, konvertering och kundlojalitet
  • Ansvara för kampanjplanering och optimering i Paid Social, SEM, SEO och e-postmarknadsföring – i samarbete med byrÃ¥
  • Följa upp KPI:er sÃ¥som trafik, konverteringsgrad, AOV, ROAS och använda insikterna för förbättringar
  • Budgetansvar för performance marketing i flera marknader
  • Genomföra mÃ¥lgruppsanalyser och A/B-tester för att förbättra prestanda
  • Samarbeta tvärfunktionellt för en enhetlig kommunikation i alla digitala kanaler
  • Stödja i lansering pÃ¥ nya marknader med relevanta go-to-market-strategier
  • Presentera regelbundna rapporter med insikter och rekommendationer till intressenter

Din Bakgrund

För att lyckas i rollen krävs både strategisk förståelse och ett starkt operativt driv där du är bekväm med samarbete och kravställning mot byrå och kollegor. Vi söker sig som är resultatinriktad, kreativ och analytisk. Du bör ha en gedigen bakgrund inom performance marketing och kan hantera budgetar, sätta KPIer, samarbeta effektivt med tydlig kommunikation mot externa som interna stakeholders. Du har erfarenhet av och kan utveckla strategier som driver tillväxt internationellt på befintliga som nya marknader. Du är affärsorienterad och brinner för digital marknadsföring och e-handel. Vi ser gärna att du har;

  • Minst 3 Ã¥rs erfarenhet inom performance marketing och e-handel
  • Vana vid att samarbeta med externa byrÃ¥er och hantera budget och KPI:er
  • God förstÃ¥else för datadrivna beslut och konverteringsoptimering
  • Dokumenterad erfarenhet av arbete med Meta Ads, Google Ads/SEM och gärna TikTok
  • Meriterande med erfarenhet av internationella kampanjer
  • FörmÃ¥ga att omvandla data till konkreta, lönsamma insatser
  • Erfarenhet av plattformar som Magento, Klaviyo, Klevu och/eller Business Central är ett plus
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • SjälvgÃ¥ende, strukturerad och prestigelös med stark ansvarskänsla

Placering & start

Tjänsten är placerad på Edblads huvudkontor i centrala Stockholm. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Holmgren på jennifer@ecommercerecruit.se.

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. I och med semestertider så kan processen pausas under sommaren för att återupptas i augusti.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om E-commerce Recruit

E-commerce Recruit är ett search och rekryteringsföretag som specialiserat sig på kompetenser inom e-handel och digital marknadsföring! Vi finns i hela Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kontakta oss gärna om du vill ha hjälp med rekrytering, search eller konsulter som har digital kompetens.

Vill du synas i listan eller har du frågor kring rekrytering? Kontakta oss för mer information.

I samarbete med