15 vanliga misstag inom Google Ads och SEO för e-handlare
I det här avsnittet går vi igenom vanliga misstag e-handlare gör inom både betald och organisk söktrafik.
Vi pratar om riskerna med att ge bort för mycket kontroll till Google Ads, brister i kategoristruktur, tekniska SEO-problem och varför spårning ofta fallerar i GA4. Dessutom tar vi upp hur produktutbud, prisstrategi och datakvalitet påverkar resultatet och vad man kan göra åt det.
Se på YouTube: https://youtu.be/omATU_TYtDU?si=EaPV3LNWJy6VqjSD
Lyssna på Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/se/podcast/relevance-digital-marknadsf%C3%B6ring-med-fokus-p%C3%A5-e-handel/id1817169610?i=1000717064779
Lyssna på Spotify: https://open.spotify.com/episode/3z9XNTwKlqh5rO8hy664fA?si=k-t9txttSBOGtIJRCskDaw
Om videopodcasten:
Denna videopodd produceras av Performance Marketing-byrån AdRelevance som har fokus på lönsam tillväxt för e-handlare.
Medverkande i podden är Pontus Vippelius, Head of SEO på AdRelevance och Petter Norlén, Senior SEM Specialist på AdRelevance.