ANNONS

Influencern Sanna Jörnvik Déman lanserar eget klädmärke: "Min stora dröm"

Pressbild från ett tidigare designsamarbete (Foto: Kappahl)
En e-handel ser ut att ligga nära till hands.

Influencern och entreprenören Sanna Jörnvik Déman, gift med Carl Déman från humortrion JLC, har meddelat att hon lanserar sitt eget klädmärke, SJD Wardrobe. Avslöjandet gjordes via sociala medier där hon delade med sig av sin entusiasm över att förverkliga en livslång dröm.

ANNONS

Det var under torsdagskvällen som Sanna Jörnvik Déman delade nyheten med sina följare. I ett känslosamt inlägg på Instagram skriver hon:

Kan inte förstå att jag skriver detta men i höst lanserar jag SJD Wardrobe. Min stora dröm i livet!

Hon berättar att ett eget damklädesmärke varit en dröm sedan länge.

En "coming soon"-sida har också lanserats, där man kan anmäla sig till ett nyhetsbrev. Tekniska detaljer visar att sidan är byggd på e-handelsplattformen WooCommerce, vilket tyder på att försäljningen kommer att ske direkt till konsument via en egen webbshop.

Ett nystartat aktiebolag, SJD Wardrobe AB, registrerades den 10 mars 2025 med säte i Mölndal. Verksamheten beskrivs som "tillverkning och försäljning av kläder". Vilket alltså går hand i hand med det som meddelats i sociala medier.

Sanna Jörnvik Déman har under en längre tid etablerat sig som en framstående profil inom mode och livsstil i sociala medier. Med lanseringen av SJD Wardrobe tar hon nu steget fullt ut som designer och entreprenör.

Resan har fan inte varit lätt, men det har varit värt allt kämperi och snart får ni ta del av allt, skriver hon i ett inlägg.

Steget till ett eget varumärke kommer efter att Jörnvik Déman redan testat sina vingar som designer. Så sent som i april 2024 lanserade Kappahl en sommarkollektion i designsamarbete med influencern för sitt märke kay/day.

Lanseringen av SJD Wardrobe är bekräftad att äga rum under hösten.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se