ANNONS

Från kostnad till möjlighet: "En outnyttjad affärskanal"

Ylva Staszewski
"Säger sig självt".

Den svenska e-handeln fortsatte att växa under årets andra kvartal och ökade med nio procent jämfört med samma period föregående år. Det skriver PostNord i rapporten E-barometern Q2 2025.  Samtidigt står branschen inför stora förändringar där AI, nya krav på betalningar och en växande konkurrens från utlandet formar framtidens spelplan. Trots tillväxten är de svenska hushållen fortsatt försiktiga, vilket ställer högre krav på e-handlarna att erbjuda trygghet och flexibilitet genom hela köpresan.

De e-handlare som kan kombinera trygghet, valfrihet och smidighet genom hela köpresan står bäst rustade för att vinna konsumenternas förtroende och deras nästa köp, säger Ylva Staszewski, Chef för affärsområde Paket på PostNord Sverige.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se