Specialavsnitt av Relevance - AI Mode lanseringen i Sverige idag
Pontus Vippelius pratar tillsammans med Fedja Porobic om lanseringen av AI Mode i Sverige.
- Google rullar nu ut AI Mode på svenska (del av en större utrullning om ~35 språk).
- AI-sök blir mer konversationell och semantisk → längre, mer specifika sökningar.
- E-handelsresultat i AI Mode lyfter produkter via Shopping Graph och länkar ofta direkt till Free Listings (PDP-fokus).
- Hur du kan arbeta med feed-hygien, attribut, strukturerad data, reviews, butikskvalitet och pris/frakt som blir ännu viktigare.
Se på Youtube: https://youtu.be/yFzPK7IH_cU
Lyssna på Spotify: https://open.spotify.com/episode/0r3Jv6JQoz50tIqG1BbMAi?si=dd4f23cf22d9422e
Om videopodcasten:
Denna videopodd produceras av Performance Marketing-byrån AdRelevance som har fokus på lönsam tillväxt för e-handlare.
Relevance bjuder på nyheter, analyser, insikter och tips inom digital marknadsföring med fokus på e-handel.