När Power öppnar i Heron City den 16 oktober är det ett led i företagets strategi att integrera sina fysiska varuhus med den växande e-handeln.
Företaget har identifierat ett behov hos onlinekunder som väljer att hämta sina varor i butik, de efterfrågar en servicenivå som vanliga paketombud inte kan erbjuda.
Den ombyggda butiken, med kedjans största serviceyta hittills, är Powers direkta svar på detta. Målet är att skapa en sömlös övergång mellan onlineköp och fysisk service, där kunder kan få hjälp med allt från installationsfrågor till tilläggstjänster när de hämtar sina beställningar.
Det är en sak att ha en sån yta i butik men att kunna fylla den med kompetens är något vi känner stor stolthet över. Power säljer relativt komplexa produkter där många har frågor om alltifrån installation till tilläggstjänster. Då är det en trygghet att kunna prata med någon som vet vad det handlar om. Jag tror stenhårt på den fysiska butiken och det mervärde den erbjuder våra kunder, säger Magnus Kreuger, vd på Power Sverige.
Strategin att koppla ihop online och fysisk butik omfattar även nya tjänster. Power har byggt ut sitt erbjudande inom digital säkerhet, där kunder kan teckna avtal för bland annat ID-stöldförsäkring och internetsäkerhet. Detta skapar en modell där ett onlineköp av en produkt kan kompletteras med en trygghetstjänst som tecknas i butiken.
Idag känner de flesta någon som drabbats och vi har de senaste åren fått väldigt många frågor om hur man skyddar sig mot skurkarna. Vi vill vara ett bolag som hjälper våra kunder med allt som har med teknik att göra och då ingår det att vi även hjälper dem att känna sig trygga i digitala miljöer, säger Marcus Erlandsson, varuhuschef på Power Heron City.
För att hantera kundflödet, som väntas bestå av både traditionella butiksbesökare och e-handelskunder, har 20 extra kassalinjer installerats inför öppningsdagen.