Det nya bolaget, som registrerades i september, frontas av tre medgrundare. Nicole Falciani får sällskap av Jenny Ludvigsson, som har en bakgrund från bolag som Cdon, H&M och By Malene Birger. Dessutom ansluter tv-profilen och stylisten Simon Hallin, som kliver in i rollen som vd.
Satsningen är finansierad av de tre grundarna själva. Det nyskapta varumärket &Nisé fokuserar på smycken designade i Sverige som tillverkas i Portugal. Målgruppen är kvinnor mellan 25 och 34 år.
Vi har försökt lägga oss i ett mellansegment i fråga om prisklass. Vi vill att målgruppen ska ha råd att köpa smyckena, men de ska fortfarande hålla en bra kvalitet, säger Nicole Falciani till sajten.
Lanseringen sker inom kort, primärt genom egen e-handel samt en fysisk pop up-butik i Stockholm. Men trots att lanseringen väntar har varumärket redan fått exponering. Så sent som igår bar Idol-jurymedlemmen Katia Mosally smycken från &Nisé i tv-sändningen.
I det nya bolaget tar Nicole Falciani rollen som creative director och ansvarar för marknadsföringen.
Enligt Nicole är hennes egna kanaler är en viktig del av strategin. Varumärket ska ha byggts för att attrahera influencerns följare, men hon understryker att de också vill nå ut till de som inte följer henne.
Nästa steg i planen är att nå ut till fysiska återförsäljare.
Lite längre fram, förhoppningsvis nästa år, är planen att smycken även ska finnas hos återförsäljare med fysisk butik i Stockholm och Göteborg. Framförallt för att kunderna ska kunna klämma och känna på smyckena.
Beslutet att pausa badklädesmärket Ombreas grundar sig i tillverkningssvårigheter. Framtiden för Ombreas är dock inte helt bestämd.
Vi vill att smyckesvarumärket ska ta fart och jag kommer att jobba hårt för att lyckas med det. Så vi får se om jag har tid för ett till varumärke. Men just nu är inget bestämt, säger Nicole Falciani.