ANNONS

Totalstopp hos Ellos – "kassan kraschade"

Linda-Marie Assergård (Foto: Instagram)
"Tappat andan".

När influencern Linda-Marie Assergård lanserade sin nionde kollektion med Ellos igår, den 30 oktober, möttes den av ett sådant intresse att företagets e-handel inte klarade av trycket. På sin Instagram, där hon har nära 170 000 följare, skrev Linda-Marie kort efter lanseringen: "Ni kraschade hemsidan!!!".

ANNONS

Det är nionde gången Linda-Marie Assergård och Ellos samarbetar kring en kollektion. Intresset har varit stort tidigare, men enligt influencern var detta en ny nivå.

Efter åtta kollektioner har jag varje gång tappat andan av ert fina stöd och er kärlek till mina kollektioner. Men jag trodde väl aldrig att jag skulle känna såhär efter min nionde. För första gången var det så högt tryck att sajten kollapsade, skrev hon i ett inlägg på Instagram.

Hon förklarade att e-handelsjätten kämpade på med de tekniska problem som uppstod:

Ellos jobbade hårt för att lösa det och jag är så tacksam för allt ert tålamod och förståelse när sidan låg nere.

Kollektionen beskrivs i ett pressmeddelande som en blandning "från mys till fest". Den innehåller allt från paljettklänningar och toppar till loungeplagg och pyjamasar.

En specifik detalj med kollektionen är att samtliga plagg har fått namn efter Linda-Maries följare.

Jag ville hylla dem som följt med på resan och peppat mig genom alla årm, sa hon.

Slutsålt på timmar

När sajten åter var igång gick försäljningen snabbt. Många plagg tog slut inom kort tid.

Jag tar aldrig någonsin för givet att ni ska tycka om det jag gör. Och jag tar inte heller för givet att ni ska köpa slut på det igen. För det är vad ni har gjort, skrev Linda-Marie i sitt inlägg.

Flera plagg som släpptes i morse sålde slut på timmar och de som finns kvar i lager nu är det väldigt lite kvar av.

Hon informerade de som blivit utan plagg att det kan finnas en möjlighet att köpa returer:

Jag önskar så att jag kunde trolla fram ännu fler till alla er som blivit utan, men det är tyvärr helt bortom min kontroll. Det enda jag kan säga är att många köper mer än en storlek för att prova hemma, så ofta kommer det tillbaka lite returer inom någon vecka.

Hon nämnde även att tekniska problem kunde ha lett till dubbla beställningar:

Nu tror jag också att många kanske råkade få igenom dubbla beställningar också, eftersom kassan kraschade.

"Måste inte vara någon jävla pluskollektion"

För Linda-Marie Assergård handlade gensvaret om mer än bara försäljningssiffror. Hon menar att efterfrågan visar att det finns en marknad för kläder i ett brett storleksspann, från 34 till 60.

Men allra mest tack för att ni igen visar alla att kläder för större kroppar visst säljer, skrev hon och fortsatte:

Att samma kläder kan säljas från 34 till 60 och inte måste vara uppdelade som någon jävla pluskollektion. Och att det visst finns en efterfrågan på kläder som inte döljer kroppen på oss utan kläder som låter oss ta plats, synas och skina som alla andra.

Linda-Marie Assergård avslutade sitt inlägg med att uttrycka sin stolthet över kollektionen.

Den här kollektionen är jag så stolt över och det känns så overkligt att plaggen snart ska få flytta in hos er. Att de ska få följa med er i vinter, genom mys, fest och dans, och kanske också få er att känna er inkluderade, vackra och skinande. För det förtjänar vi alla att göra.

När redaktionen besöker sajten i skrivande stund ser det mesta ut att vara slutsålt, även om enstaka plagg finns kvar. Redaktionen söker Ellos för en kommentar.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se