ANNONS

Lanseringen 2018 blev startskottet – nu skördar de frukterna: "Känner sig sedda"

Jessica Sjunfors
Kedjan hyllar personalen.

En miljon medlemmar. Den siffran har Lagerhaus kundklubb nu passerat i Sverige och Norge. Klubben har dessutom haft en tillväxt på 25 procent bara under de senaste 12 månaderna.

Sedan plattformen lanserades 2018 har den utvecklats till en central del av företagets tillväxtstrategi, med målet att ge kunder inspiration, personliga erbjudanden och tillgång till nyheter före andra. Enligt företaget bygger framgången på två hörnstenar.

ANNONS

Ett långsiktigt arbete med kundrelationer (CRM) och engagerade medarbetare i butik.

Med en miljon medlemmar har vi nått en viktig milstolpe! Vår tillväxt bygger på butikspersonalens engagemang i mötet med kunden och på en kommunikation som känns relevant och personlig. Tillsammans fortsätter vi att utveckla medlemsprogrammet och stärka relationen med våra kunder, säger Jessica Sjunfors, CRM-chef på Lagerhaus.

Just butikspersonalens engagemang pekas ut som den främsta drivkraften bakom medlemsrekryteringen. Det är i det dagliga mötet med kunden som kundklubben presenteras.

Nästa steg: Norge

En av de som arbetar med detta är Pamilla Friberg, butikschef i Lund, som har varit på Lagerhaus sedan 2008. Hon ser en tydlig koppling mellan det personliga mötet och kundklubbens roll för att skapa återkommande besök.

Kundklubben spelar också en viktig roll för att skapa lojalitet och återkommande besök. När kunderna får personliga erbjudanden och inspirerande innehåll känner de sig sedda och uppskattade, säger hon.

Efter att ha passerat milstolpen fortsätter Lagerhaus att utveckla programmet. Nästa steg är att etablera kundklubben lika starkt på den norska marknaden som på den svenska. Företaget siktar också på att bibehålla en hög öppningsgrad i sin kommunikation och att anpassa innehållet för nästa generations kunder i de kanaler de själva föredrar.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se